Pentru Oradea anul începe promiţător, cu proiecte generoase în ce priveşte circulaţia. La toată povestea asta i se spune plan de mobilitate urbană, dar până la urmă important e să vedem cum vor circula tramvaiele, autobuzele şi pe unde mai ascundem din puzderia de maşini în aşa fel încât acestea să nu se urce peste pietoni.

Vestea bună e că se va prelungi linia de tramvai de pe Calea Aradului pe lângă Auchan şi Universitate până la depoul de pe Atelierelor. Dar dacă tot ne apucăm să spargem carosabilul, de ce nu se are în vedere ca tramvaiul să poată merge până la OSC, ERA şi Dedeman? Cum tot nu ni s-a arătat să facem linie până în Felix, de ce să nu poată ajunge orădeanul cu tramvaiul la nişte centre comerciale importante?

Apoi e clar că va trebui ca tramvaiele să aibă cale liberă, doar atunci cetăţenii vor lăsa maşinile în faţa blocului. Şi, pentru că încălzirea globală face ravagii, poate n-ar strica să fie dotate cu perdea de aer la uşi, că doar nu transportă pinguini.

OTL are, de asemenea, în vedere recondiţionarea garniturilor vechi. Nu e nicio ruşine, dacă nu avem bani de unele noi. Oricum, 80% dintre români îşi cumpără maşini la mâna a doua de la băbuţe din Germania care le-au ţinut în garaj.

Pe lângă investiţii cu bani peşin, mai este nevoie însă şi de investiţii de creier. Iată că ne-au trebuit aproape două cincinale să ne prindem că, doar cu un simplu semafor cu buton, turbogiraţia poate fi funcţională.