De la anul, Oradea va avea un loc pe harta destinaţiilor de lux. Odată cu inaugurarea, în septembrie 2010, a celui de-al treilea hotel Hilton din România, oraşul va deveni pentru prima dată o destinaţie în turismul de afaceri şi de agrement high-class.

Iar cum banii adevăraţi călătoresc doar în condiţii de lux, e de aşteptat ca sumele cheltuite aici să nu fie din categoria mărunţiş. Ba dimpotrivă...

Lux de cinci stele

Reprezentanţii firmei Calipso, deţinute de Societatea de Investiţii Financiare (SIF) Banat Crişana, împreună cu manageri de top ai grupului Hilton au semnat săptămâna trecută contractul de administrare pentru cel mai luxos hotel din această parte a ţării. Hotelul de cinci stele va da un plus de atractivitate oraşului. "Hilton, prin reputaţia sa, va face ca Oradea să intre pe harta turistică mondială", a afirmat primarul Ilie Bolojan la semnarea contractului.

Didier Martin, vicepreşedintele operaţiunilor Hilton din Austria, Estul Europei şi Turcia, a spus că Oradea este oraşul perfect pentru o unitate a lanţului hotelier. "Sper să contribuim la creşterea faimei Oradiei în lume", a spus managerul.

Cu "ajutorul" crizei

08 Jecu.jpgConstrucţia a fost plănuită de mult. "Proiectul a apărut înaintea crizei şi va fi implementat la ieşirea din recesiune. Într-un fel, am avut noroc: criza a ieftinit materialele şi manopera", spune Ioan Jecu (foto), directorul Calipso.

Imobilul cu 8 etaje şi parcare subterană e construit de firma maghiară Hajdu Bau şi este finalizat în proporţie de 60%. Construcţia va avea 4 lifturi, din care unul panoramic cu vedere spre Criş, piscină, jacuzzi cu apă termală, SPA, beauty center, restaurant şi toate celelalte facilităţi.

"Am avut discuţii cu mai multe lanţuri hoteliere, dar am ales Hilton pentru standardele înalte. Am negociat patru luni înainte să semnăm actele", a recunoscut Jecu. Deşi a refuzat să dea detalii, directorul a dezvăluit doar că investiţia de 15 milioane de euro va fi amortizată pe termen lung, în 10 ani.

Pe mâna profesioniştilor

Hilton Oradea e singura unitate cu contract de management, cele din Bucureşti şi Sibiu fiind în franciză, adică luând doar numele. "Noi am preferat să lăsăm profesioniştii să se ocupe de afacere. Hilton are oameni specializaţi pe fiecare sector hotelier, în gastronomie, în management, în tot.... Aici nu există om bun la toate", spune Jecu.

Deşi societatea pe care o conduce e proprietara hotelului, directorului nici prin cap nu-i trece să se implice în administrarea lui. Aşa că va fi condus de un manager special instruit, capabil să aplice şi aici standardele care au făcut celebru brandul, la fel ca în orice capitală a lumii. Pentru că nobleţea obligă...


TOTAL AUTONOM
Insulă de confort

Hilton are o reţea de hoteluri în peste 200 de oraşe din lume, celebre prin serviciile oferite.

La Oradea, fiecare din cele 147 de camere ale Hilton va avea cel puţin 25 metri pătraţi, iar clădirea va fi dotată cu panouri solare, centrală pe gaz şi generator de curent, pentru o autonomie totală faţă de reţelele publice ale oraşului. Imobilul va dispune şi de un sistem performant de ventilaţie şi dezumidificare, iar eficienţa energetică va fi asigurată de un calculator care sistează automat energia în spaţiile neutilizate.

În ce priveşte serviciile, toţi angajaţii hotelului trebuie să vorbească perfect engleza şi sunt instruiţi periodic. Iar standardele sunt draconice: când un client sună la recepţie, trebuie să i se răspundă în fix o secundă!

Deşi tarifele nu au fost încă stabilite, acestea vor fi probabil similare unităţii din Sibiu, unde chiar şi în condiţii de criză preţurile variază între 105 şi 125 euro.