Municipalitatea orădeană a investit anul trecut în modernizarea şi întreţinerea de străzi aproape 159 de milioane lei.

„Anul cu cele mai multe investiţii”

Restricţii de circulaţie pentru tramvaie şi autoturisme, străzi sparte pentru înlocuirea infrastructurii și artere decopertate în vederea asfaltării - acestea au fost câteva dintre caracteristicile anului 2023 în traficul din Oradea.

„Anul 2023 a fost anul cu cele mai multe investiţii în infrastructură făcute de Primăria Oradea, un an destul de greu", a declarat viceprimarul Marcel Dragoş, miercuri, în deschiderea conferinţei de presă a Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Oradea pe marginea activităţii din 2023.

În total, structura tehnică a municipalităţii a coordonat lucrări în valoare de un sfert de miliard de lei, o parte dintre ele cu finanţare din fonduri europene, cum ar fi amenajarea pasajelor subterane din pieţele Cetăţii şi Emanuil Gojdu, iar o parte de la bugetul local.

„Bugetul derulat anul trecut de Direcţia Tehnică a fost de 250 milioane lei”, a declarat, la rândul său, şeful Direcţiei Tehnice a Primăriei, Sebastian Marchiş.

În 2023 lucrările de investiţii în modernizările de străzi, poduri şi infrastructura rutieră derulate de municipalitate au depăşit cu mult nivelul din anii anteriori.

„Volumul de investiţii a fost cu 38,4% mai mare decât în 2022”, a declarat Marchiş.

Concret, anul trecut, municipalitatea a cheltuit pe modernizări de străzi 158,9 milioane lei, cu aproape 40% peste nivelul de 114,8 milioane lei din 2022 şi de aproape de trei ori peste nivelul bugetului de 52,6 milioane lei alocat în anul 2021.

Au modernizat 50 de străzi

Ca urmare a lucrărilor făcute, la sfârşitul anului 2023 în Oradea existau 935 de străzi cu o lungime totală de circa 471,5 kilometri.

Din totalul tramei stradale, 724 de străzi, cu o lungime de 383,3 kilometri, sunt asfaltate măcar parţial, iar 211 străzi, lungi de 88,2 kilometri, sunt neasfaltate ori modernizate doar parţial.

Conform raportului de activitate al Direcţiei Tehnice pentru anul anterior, la finalul anului 2022, în Oradea erau doar 684 de străzi asfaltate, fie şi parţial, şi 251 de străzi neasfaltate.

„Anul trecut am promis că vom realiza 50 de străzi, astăzi putem afirma că le-am finalizat. În total am depăşit suta de obiective, în mare parte străzi, dar şi poduri ori piste pump-track, care au fost modernizate, reabilitate ori pe care s-au efectuat covoare asfaltice”, a declarat directorul Marchiş.

Concret, municipalitatea a modernizat 40 de străzi neasfaltate, cum ar fi Lucian Drimba și Ștefan Lupșa în cartierul Grigorescu, Denis Diderot și Victor Papilian în cartierul Tineretului, Macului în Oncea, Radu Demetriu și Veteranilor în cartierul cu același nume.

În plus, Direcția Tehnică a reabilitat străzi deja modernizate, dar care au fost sparte în urma unor lucrări de infrastructură, de pildă strada Traian Moșoiu, a construit un pod nou peste Peța în zona Feldioarei, a refăcut pasarela hobanată și a amenajat pista de pump-track din Parcul Salca.

Lista lucrărilor de investiții cuprinde totodată străzi care au fost asfaltate, dar au trebuit refăcute integral în urma lucrărilor derulate de Compania de Apă Oradea şi Termoficare Oradea, cum ar fi Bacăului, Cloşca și George Enescu.

Printre altele, municipalitatea orădeană a finalizat în 2023 amenajarea pasajelor din pieţele Cetăţii şi Emanuil Gojdu, construcţia podului peste pârâul Peţa în zona străzii Feldioarei şi modernizarea, de pildă, a străzilor Cireşilor, Corneliu Zdrehus, Denis Diderot, Episcop Radu Demetriu, Eugen Potoran, Lucian Drimba, Romer Floris, Virgil Maxim ori Traian Moşoiu.

Raportul Direcției Tehnice pe anul 2023:

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!