Compania americană Inteva Products va deschide, în incinta fostului hypermarket PIC de pe Şoseaua Borşului din Oradea, o fabrică de componente pentru sisteme de acoperişuri auto furnizate în principal clienţilor din Europa.

„Vrem să deschidem fabrica în iunie. În momentul de faţă facem amenajările necesare pentru noul spaţiu de producţie. Am început deja angajările şi vom ajunge la circa 200 de operatori”, a declarat reprezentantul companiei, Laurenţiu Portan.

Fabrica amenajată pe fosta platformă PIC este cea de-a doua facilitate de producţie deschisă în România de Inteva Products. „Noua fabrică de la Oradea va dubla capacitatea de producţie din România”, a declarat Lon Offenbacher, preşedintele şi directorul general al Inteva Products.

Grupul Inteva mai deţine o fabrică cu 300 de angajaţi la Salonta, achiziţionată în 2011 de la ArvinMeritor. Compania a raportat în 2013 o cifră de afaceri de 24 milioane lei în România, în scădere de la 24,8 milioane lei în 2012, în timp ce veniturile au urcat cu circa 8% de la 25,8 milioane lei la 28 milioane lei. Potrivit datelor Ministerului Finanţelor, profitul net al companiei a crescut în 2013 cu 40,6%, de la 1,82 milioane lei la 2,56 milioane lei.

Deschiderea fabricii din Oradea face parte dintr-un program de extindere a operaţiunilor companiei la nivel global. Printre altele, acesta include construcţia unei unităţi noi în China şi mutarea centrului tehnic din Germania, unde deserveşte clienţi precum Daimler, Volkswagen şi BMW, din oraşul Wuppertal într-un complex mai spaţios din oraşul Solingen.

Inteva Products este primul client care se stabileşte pe fosta platformă PIC, care a stat părăsită după intrarea în insolvenţă în 2009 a reţelei deţinute de fraţii Ilie şi Cornel Penescu. Imobilul, cu o suprafaţă de 16.850 metri pătraţi, a fost vândut anul trecut de lichidatorul PricewatershouseCoopers (PwC) Business Recovery Services către Western Logistics SRL, firmă afiliată grupului Alf Mizzi & sons Ltd, specializat în dezvoltări imobiliare, producţie, distribuţie, retail, turism, dar şi publicitate şi mass media.