Aeroportul din Oradea agonizează în neputinţă. După aproape doi ani de când a rămas fără nicio cursă externă şi în condiţiile în care conducerea este incapabilă să determine finalizarea de către compania bucureşteană UTI a noului terminal de pasageri, care trebuia să fie gata în august 2018, Aeroportul orădean are un Consiliu de Administraţie incapabil nu doar să recruteze un nou manager, care să asigure noi curse externe, ci şi să comunice o banală schimbare a directorului interimar.

Numit prin votul Consiliului Judeţean Bihor în luna noiembrie a anului trecut pentru un mandat provizoriu de 4 luni, care stă să expire, noul Consiliu de Administraţie, format din şapte specialişti în management, din care trei experţi în domeniile aviatic şi aeroportuar, l-a schimbat în şedinţa din 4 februarie 2020 pe directorul general interimar Dan Bălăcel cu un alt interimar, şi anume Claudia Băran, directoarea economică.

Dincolo de faptul că este o improvizație, ce arată incapacitatea CA-ului de a genera un management performant, măsura nici măcar nu a fost anunțată public, timp de mai bine de două săptămâni. „Urma să vă fie comunicată schimbarea de către noul director general interimar, dar doamna Claudia Băran este acum într-o delegaţie”, a declarat joi, pentru BIHOREANUL, directorul adjunct operațional Dan Bălăcel.

Pe de altă parte, vicepreşedintele CJ Bihor Traian Bodea, care are în responsabilitate Aeroportul orădean, a declarat BIHOREANULUI că schimbarea a fost decisă de actualul Consiliu de Administraţie deoarece Bălăcel, numit în funcţie anul trecut, după retragerea lui Gheorghe Pasc, nu a dorit să-i mai fie prelungit mandatul. „Domnului Bălăcel i-a expirat mandatul şi nu a dorit să-i fie prelungit. În aceste condiţii, Consiliul de Administraţie a decis ca doamna Claudia Băran să preia acest interimat”, a spus Bodea.

Mandatul noului CA al Aeroportului se apropie de final, urmând să expire în luna martie, însă până în prezent nu a comunicat niciun fel de demers întreprins pentru a se achita de misiunea pe care i-a încredinţat-o CJ Bihor, şi anume găsirea unui director general - manager care să contracteze cu companiile aeriene noi curse externe în locul celor dispărute în vara anului 2018, prin retragerea companiilor Blue Air şi Ryanair.