Locuitorii străzilor Constanţei şi Depoului pot răsufla uşuraţi. Traficul auto pe sub geamurile lor va scădea dramatic. Drumul expres se va deschide traficului rutier vineri, la prânz, inclusiv pe porţiunea ce străbate terenul CFR.

"În urma finalizării lucrărilor pe porţiunea drumului expres din zona Staţiei CFR Oradea, în data de 11 mai 2018, începând cu orele 12.00, se va deschide traficul rutier între străzile Ana Ipătescu şi Izvorului", se menţionează într-un comunicat al Primăriei.

Artera va fi deschisă doar autovehiculelor uşoare, iar accesul pietonilor va fi interzis pe această porţiune, pentru că şoseaua nu este mărginită de trotuare.

Blocat de CFR

Tronsonul cu câte o bandă pe sens are o lungime de 660 metri, o lăţime de 6,4 metri, şi va fi redat circulaţiei cu o întârziere de 2 ani şi 4 luni.

După ani de negocieri sterile, în care municipalitatea a încercat să intre în folosinţa terenului, investiţia a fost deblocată abia în august 2017, după ce municipalitatea a încheiat cu SNCFR un contract de închiriere înrobitor pentru terenul afectat de drum.

Potrivit contractului, Primăria s-a obligat la plata unei chirii de 1,04 lei pe metrul pătrat pe lună plus TVA, echivalentul a 14.131 lei pe lună, respectiv 169.600 lei plus TVA pe an. În plus, municipalitatea s-a obligat la plata unei garanţii de 50.449 lei plus TVA, reprezentând chiria pe 3 luni.

În cadrul lucrărilor derulate pe tronsonul delimitat de străzile Ana Ipătescu şi Izvorului constructorul a relocat sau a dezafectat unele utilităţi specifice căilor ferate şi a executat lucrări de canalizare, infrastructură şi suprastructură a drumului.

Un drum alternativ

Proiectul drumului expres a fost finanţat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007 - 2013. Primul tronson realizat din fonduri transfrontaliere a fost inaugurat în decembrie 2015.

Lung de 3,5 kilometri, drumul are două benzi de circulaţie şi face legătura cu DN1 spre Cluj-Napoca şi cu DN19 spre Satu Mare, legând de-a lungul căii ferate podul Mareşal Prezan şi podul Teodor Neş.

Drumul rapid a fost gândit să decongestioneze traficul rutier în bulevardul Magheru şi să faciliteze accesul dinspre zona de deal a Oradiei spre cartierele Rogerius şi Nufărul, oferind o legătură mai bună cu ieşirile înspre Ungaria şi înspre Satu Mare.

Actualul traseu al drumului rapid urmează să fie prelungit, de-a lungul Căii Bihorului, de la podul Teodor Neş până la intersecţia de la Real II, pentru a le oferi şoferilor o legătură mai bună la viitoarea autostradă, fără a mai fi nevoiţi să ocolească prin oraş, aglomerând strada Matei Corvin.