Guvernul României a adoptat, joi, o hotărâre privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor terenurilor proprietate privată de pe coridorul viitorului drum de legătură Oradea - Sânmartin, care va avea și rolul de centură ocolitoare a comunei Sânmartin.

„Guvernul a aprobat amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional „Drum de legătură între municipiul Oradea și comuna Sânmartin", din județul Bihor, precum și declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe coridorul de expropriere”, se arată într-un comunicat al Executivului.

Vor fi expropriate 242 de terenuri situate pe raza municipiului Oradea și a comunei Sânmartin, pentru care se va plăti suma totală de 10.575.000 de lei, din bugetul de stat.

„Sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul "Drumului de legătură între municipiul Oradea și comuna Sânmartin", situate pe raza municipiului Oradea și a comunei Sânmartin, din județul Bihor, sunt în cuantum total de 10.575.450 lei, pentru 242 de imobile reprezentând teren, şi se alocă de la bugetul de stat”, se precizează în comunicatul Guvernului. 

Guvernul a decis și că sumele individuale stabilite drept despăgubire „se virează de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, într-un cont de trezorerie deschis pe numele Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., în termen de cel mult 30 de zile de la data aprobării cererii de deschidere de credite.”

Contractul pentru realizarea unei noi șosele care să lege Oradea de Sânmartin a fost semnat la începutul lunii iunie la Oradea, în prezența directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.

Proiectul este realizat de Consiliul Județean Bihor, în parteneriat cu CNAIR. Contractul în valoare de 148,9 milioane lei fără TVA a fost câștigat la licitație de asocierea Construcții Erbașu, Drumuri Orășenești, Procons Group și Vahostav SK. 

Centura va fi construită din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare. 

Constructorul are la dispoziție 14 luni pentru proiectare și execuție. Termenul pentru lucrările propriu-zise este de 12 luni.

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, traseul centurii Sânmartin va porni din Oradea, din strada Iancu de Hunedoara (din zona intersecţiei cu centura municipiului), şi va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât şi staţiunile Băile 1 Mai şi Băile Felix, făcând joncţiunea cu DN 76 Oradea – Deva în zona intersecţiei cu drumul spre Cordău.

Pe cei 5,7 kilometri vor fi realizate şi trei poduri, două pasaje supraterane, un viaduct şi trei intersecţii giratorii.

Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 şi noua şosea de centură, este prevăzut şi un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul giraţiei de la intrarea în localitatea Sânmartin, în zona "cartierului ANL".

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!