Centura lărgită a Oradiei, promovată de primarul Ilie Bolojan, începe să prindă contur. Consiliul Local a hotărât joi să pună la dispoziţia CNADNR studiul de fezabilitate care va sta la baza construirii inelului lărgit al şoselei de centură ce va lega Oradea de autostrada Transilvania pornind de la sensul giratoriu din Calea Sîntandreiului pentru a intersecta DN1 în Şoseaua Borşului, lângă parcul industrial, şi Drumul Judeţean 190 către Episcopia în vecinătatea fostei fabrici Alumina.

Studiul, realizat de firma Search Corporation, a costat 60.000 euro. Cheltuiala este, însă, pe deplin justificată în condiţiile în care costurile de construire a drumului vor fi suportate de CNADNR, prin intermediul POS Transport. "Primăria nu va plăti nimic pentru construirea acestei porţiuni de drum. În afară de acest studiu de fezabilitate noi mai trebuie să punem la dispoziţie doar terenurile oraşului afectate de viitorul drum", a declarat primarul Ilie Bolojan, joi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit edilului, investiţia în construcţia celor 9,7 kilometri de drum cu câte două benzi pe sens, cu două poduri, peste un canal din câmp şi peste Crişul Repede, şi cinci pasaje rutiere se va ridica la circa 85 milioane euro, inclusiv TVA. "Lucrările ar putea începe în perioada următoare şi s-ar putea derula următorii doi sau trei ani, în parelel cu lucrările la autostrada Transilvania, astfel încât noua centură să fie operaţională la finalizarea acesteia", a spus Bolojan.

Tronsonul de şosea de centură se va lega în viitorul drum expres Oradea - Arad, la rândul său conectat la autostradă în vecinătatea comunei Biharia. Centura lărgită va scoate traficul greu din strada Matei Corvin, evitând astfel ambuteiajele în interiorul oraşului şi la intrarea în comuna limitrofă.

Primarul Ilie Bolojan i-a mulţumit prefectului de Bihor, Claudiu Pop, şi directorului CNADNR, Narcis Neaga, pentru sprijinul acordat pentru materializarea acestui proiect.