Cu câteva zile înainte să participe la o nuntă s-a gândit, ca tot omul, să se ferchezuiască. Şi-a luat costum, cămaşă şi pantofi noi, şi - ca să fie complet "la patru ace" - s-a hotărât să se şi tundă.

A fost însă de ajuns o clipă de neatenţie ca să se întâmple pocinogul: în timp ce discuta cu o colegă, frizeriţa şi-a "ras" clientul până la piele pe o porţiune din creştet, deasupra frunţii. "Mutilat", fie şi temporar, tânărul cere ca femeia să-şi plătească greşeala! "Ori suntem meseriaşi, ori ne lăsăm de treabă...", argumentează omul, care a reclamat-o la OPC îi şi deschide un proces pentru a obţine despăgubiri.

"M-a ciumurlit!"

Tânărul e supărat foc. Nu ştie, zice el, cum să-şi ascundă "defectul" până o să-i crească părul la loc acolo unde i-a fost "ciumurlit" de frizeriţă. "Sâmbătă (n.r. - sâmbăta trecută) am nuntă. Aveam treabă marţi prin Rogerius şi am intrat la salonul Estetica de pe strada Moldovei. N-am mai fost acolo niciodată, dar m-am gândit să câştig timp", spune el. Fiindcă "toţi râd de mine", vrea să nu-i fie divulgat numele real, aşa că o îl numim, simplu, Costică.

"Am nimerit în scaun la o doamnă Monica. I-am cerut să-mi lase părul pe creştet mai lung decât în lateral, unde să-l scurteze mai mult", zice el. "În timp ce lucra, frizeriţa discuta cu o colegă şi la un moment dat am simţit vârful metalic al maşinii pe piele, deasupra frunţii. M-am uitat în oglindă şi am văzut că eram tuns zero pe porţiunea aia", povesteşte Costică.

Ofertă de "reparaţii"

Tânărul zice că femeia şi-a recunoscut pe loc greşeala. "Nu a fixat bine capătul de plastic al maşinii, care reglează lungimea tunsorii, şi s-a desprins. A zis că-şi cere scuze, dar nu-i vina ei, că asta e, că se mai întâmplă, şi că dacă vreau mă poate "repara", adică să mă tundă peste tot la fel, la zero! Da' cum să merg la nuntă ca ieşit din arest?", se căinează Costică.

Afectat, i-a cerut frizeriţei să nu mai facă nimic şi i-a spus că ori îl despăgubeşte, ori o reclamă la OPC. "Am plătit tunsoarea, cu chitanţă, şi i-am spus că ar fi corect să-mi dea o despăgubire, pentru că fiecare trebuie să-şi plătească greşelile. Mă gândisem la o sumă rotundă, 100 de euro. Că şi eu, unde lucrez, la o spălătorie auto, dacă lustruiesc maşina unui client şi i-o dau cu zgârieturi, omul nu se mulţumeşte cu scuzele. Frizeriţa n-a fost de acord, şi mi-a oferit câteva tunsori gratis. Să-şi mai bată joc şi altădată de mine?..."

18 Bejan.jpgCalitate necorespunzătoare"

În aceeaşi zi, Costică a sesizat Protecţia Consumatorilor, iar la salon a descins, după încă o zi, o echipă de control în frunte cu comisarul-şef Traian Bejan (foto). "Doamna Monica" nu era de serviciu, dar casiera, Cristina Farcaş, a dat lămuririle cerute. "Colega a greşit, se putea întâmpla oricui", a spus casiera, recunoscând că frizeriţa n-a văzut când i-a căzut de pe maşina de tuns "înălţătorul" de plastic pe care nu-l montase bine.

După încă o zi, când la OPC s-au prezentat atât "doamna Monica", cât şi administratoarea salonului însoţită de un avocat, unitatea a fost amendată pentru "prestarea unui serviciu în parametri de calitate necorespunzători", cu o sumă usturătoare: 10.000 de lei. "Pe lângă greşeala frizeriţei, am constatat şi alte nereguli, între care lipsa unei condici de reclamaţii, unde clienţii să poată arăta ce i-a nemulţumit", a declarat şeful OPC Bihor.

Costică şi-a angajat însă şi el un avocat care să deschidă frizeriţei şi salonului un proces pentru despăgubiri. "Poate altora le pare aiurea că fac atâta caz dintr-o greşeală, dar pe mine mă afectează ce am păţit înainte de un eveniment aşa important cum e o nuntă. Ce o să fac, o să stau cu şapcă pe cap, să nu se uite ceilalţi la mine ca la un ciudat?...", spune tânărul, încă nehotărât asupra sumei pe care o va pretinde.

"Un profitor"

De cealaltă parte, administratoarea salonului Estetic, Mariana Olaru, e revoltată de "tupeul" reclamagiului. "Ne-a cerut bani pentru nuntă? Aşa trebuia să-mi spună, şi poate-i dădeam. Da' nu să tragă banii de pe noi ca un profitor!", zice femeia, adăugând că tânărul a fost "isteric" şi ameninţător. "A zis că o să vedem noi ce păţim, că ne sparge geamurile şi ne dă foc la salon. Dacă, Doamne fereşte, se întâmplă ceva, o să fie primul suspect!", acuză patroana. Cât despre usturătoarea amendă, administratoarea e decisă s-o conteste şi crede că va câştiga atât procesul cu OPC, cât şi pe cel intentat de client. "Ce-a păţit el nu-i prejudiciu. Este un prejudiciu temporar. O să-i crească părul la loc!", zice femeia.

Ceea ce o fi adevărat, cum la fel este, pe de altă parte, că în orice accident vinovatul plăteşte. Cât şi când, greu de spus. Căci, la viteza cu care se mişcă justiţia, clientul nemulţumit poate va trebui să aştepte până o să-i crească plete. Sau să şi încărunţească...