Judeţele Bihor şi Hajdu Bihar îşi promovează împreună oferta turistică. Proiectul transfrontalier intitulat "Odihnă, aventură, distracţie - promovarea ofertei turistice a judeţelor Bihor, Hajdu Bihar" este finanţat cu 510.000 euro din fonduri europene şi reuneşte ca parteneri Consiliul Judeţean Hajdu Bihar alături de Primăria Oradea şi Consiliul Judeţean Bihor.

Din suma totală, 50% a revenit Consiliului Judeţean Hajdu Bihar, diferenţa fiind alocată părţii române. "Este vorba de un proiect complex, o experienţă unică la nivelul României de colaborare cu o ţară străină", a afirmat viceprimarul Rozalia Biro.

Ofertă comună

Pentru a promova turismul în cele două judeţe, partenerii în proiect au tipărit şapte broşuri informative, fiecare în peste 10.000 de exemplare, cu următoarele teme: "Artă populară, turism rural, gastronomie", "Turism de conferinţe şi afaceri", "Catalogul locurilor de cazare şi al restaurantelor", "Obiective turistice naturale", "Turism terapeutic, wellness şi turism activ", "Patrimoniu cultural, monumente şi biserici" şi "Gastronomie".

Broşurile au fost tipărite în limbile română, maghiară, engleză şi germană şi au fost puse în circulaţie în cadrul târgului de turism organizat în perioada 3 - 6 martie la Budapesta, şi vor mai fi distribuite la expoziţiile care vor avea loc în perioada 1 martie - 15 aprilie la Arad, Cluj şi Timişoara, în 25 - 27 martie la Oradea, 19 - 20 martie la Szeged, 25 - 27 martie la Debreţin şi 1 - 3 aprilie la Nyiregyhaza. "Tipăriturile sunt de o calitate foarte bună. Am pornit cu dreptul, dar acum e responsabilitatea întregii comunităţi ca cel care vine aici să revină şi să aducă şi doi prieteni. Dacă noi nu facem acest lucru, nu-l va face nimeni în locul nostru", a spus viceprimăriţa.

Promovaţi împreună

În paralel, în perioada 20 martie - 20 aprilie în judeţele Bihor, Arad, Satu Mare şi Timiş, respectiv Hajdu Bihar, Csongrad, Bekes şi Szabolcs - Szatmar se va desfăşura o campanie de promovare a imaginii celor două judeţe partenere pe toate canalele media: out-door, print, tv şi internet. "Poate că aparent există o concurenţă între cele două judeţe, dar turistul care vine din Franţa sau Germania nu vede lucrurile în acest fel, el vede că are o ofertă mult mai mare de obiective de vizitat din partea celor două judeţe decât separat", a spus viceprimarul Biro.

Pentru a completa oferta informaţională partenerii au realizat un site de promovare cu ofertele celor două judeţe postat pe internet la adresa www.bihar-bihor.eu.