Maşina de vot a USL a făcut pană. Profitând de absenţa a trei reprezentanţi ai USL de la şedinţa de Consiliu Local de marţi, grupul de consilieri UDMR a reuşit să blocheze prin vot hotărârea privind organizarea licitaţiei pentru atribuirea panourilor publicitare din municipiu.

Opoziţia celor 8 reprezentanţi ai Uniunii, care au votat "împotrivă", a făcut ca proiectul de hotărâre să întrunească doar 16 voturi "pentru" în locul celor 18 minim necesare. Potrivit legii, promovarea unei hotărâri de Consiliu Local cu caracter patrimonial se face doar prin votul a minim două treimi din aleşii în funcţie.

UDMR-iştii au preferat să atace proiectul de hotărâre direct prin vot, fără să se mai înscrie la cuvânt. "Ieri au fost mai multe discuţii pe această temă în şedinţa pe comisia de specialitate, aşa că nu a avut niciun rost să mai facem scandal şi aici", a declarat după şedinţă Pasztor Sandor, liderul grupului.

Potrivit reprezentanţilor UDMR, prin organizarea licitaţiei în baza unui regulament de publicitate contestat în public de firmele de profil municipalitatea nu face decât să intre într-un lanţ de procese care ar complica şi mai mult activitatea în domeniu.

"Regulamentul privind publicitatea a fost contestat de firmele de publicitate ca fiind foarte restrictiv. La precendenta şedinţă de Consiliu Local, oamenii au venit cu avocat, au făcut propuneri, dar nu au fost ascultaţi. Intenţia noastră a fost să obţinem un răgaz în care să se poarte discuţii pentru ca licitaţia să se facă într-un mod care să convină şi firmelor, pentru că altfel nu am făcut nimic. Nu a trecut acum, va trece peste o lună sau două", a spus Huszar.

De aceeaşi părere este şi primarul Ilie Bolojan. "O să supunem proiectul de hotărâre la vot peste o lună sau două şi o să vedeţi că va trece", a spus edilul. Atât doar că primarul nu a făcut însă nicio referire la eventuale discuţii cu firmele de publicitate.

Licitaţie pentru panouri publicitare

Proiectul de hotărâre respins prin vot de reprezentanţii UDMR viza organizarea unei licitaţii pentru atribuirea a 50 de amplasamente pentru panouri publicitare. Amplasamentele urmau să fie împărţite în pachete de câte cinci panouri situate în zone diferite ale oraşului.

Potrivit proiectului promovat de municipalitate, durata de închiriere urma să fie de 5 ani iar preţul de pornire al licitaţiei era de 1.400 lei pe pachet pe lună. Întrucât chiriaşul se va obliga să obţină autorizaţia de construire în 30 de zile de la organizarea licitaţiei şi să amplaseze panourile în cel mult 90 de zile de la obţinerea ei, noile panouri urmau trebui să fie amplasate cel târziu în cursul lunii iunie.

În momentul de faţă contractele pentru fiecare dintre aceste panouri sunt expirate, iar deţinătorii lor au fost notificaţi că începând din data de 1 mai relocaţiunea tacită încetează şi trebuie să le ridice de pe domeniul aflat în proprietatea sau administrarea municipalităţii.