Muncitorii şi utilajele care trebuie să asigure execuţia lucrărilor de modernizare a DN 76 pe teritoriul judeţului Bihor îşi fac apariţia pe şantier doar când se anunţă vizite oficiale. Acesta a fost unul dintre reproşurile pe care localnicii dintre Beiuş şi Ştei le-au formulat miercuri la adresa ministrului Transporturilor, Dan Costescu, şi directorului general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor, care au inspectat şantierul de la intrarea în Bihor până la Oradea.

"Uitaţi-vă la ei, toţi au veste curate, noi, abia scoase din magazii. Vin numai când sunt vizite oficiale", au spus localnicii, nemulţumiţi că lucrările de reparare şi modernizare a DN 76 au început în urmă cu mai bine de zece ani, fără însă ca finalitatea să fie cea dorită de ei şi prevăzută, de altfel, în contractele încheiate de CNADNR cu firmele.

La o zi după vizita celor doi oficiali, BIHOREANUL a verificat dacă "minunea" a durat mai mult decât prezenţa ministrului şi a şefului CNADNR. "În urma verificărilor, vă putem informa că pe ambele sectoare în discuţie (n.r. – Beiuş-Ştei, de care răspunde AZVI, şi respectiv Ştei-Vârfurile, unde contractor este Construct Mod) se lucrează şi astăzi", a declarat joi şeful Secţiei Drumuri Naţionale Bihor, Octavian Balog.

"Se lucrează, dar parcă nu cu tragere de inimă, nu cum ne-am dori noi, localnicii, şi cum ar trebui", a declarat, pe de altă parte, primarul comunei Rieni, Gheorghe Bota, unul dintre bihorenii care au fost prezenţi la întâlnirea de miercuri cu ministrul Transporturilor şi cu şeful CNADNR, la fel ca şi omologul său din Ştei, Iulian Bălaj.

Potrivit explicaţiilor furnizate de cei doi responsabili, miercuri la Drăgăneşti, scopul vizitei pe şantier a fost pe de o parte de a se întâlni cu localnicii, dar şi cu antreprenorii, şi de a-i "convinge" pe aceştia să se "mobilizeze" pentru a intensifica ritmul de lucru convenit prin contractele încheiate încă în 2009. Varianta "presiunilor" este preferată rezilierii contractelor cu antreprenorii aflaţi în întârziere, deoarece acest lucru ar însemna noi amânări pentru organizarea unor noi licitaţii. Cei doi oficiali au mai spus că doresc intensificarea ritmului lucrărilor aşa încât în luna noiembrie carosabilul să fie pregătit pentru un trafic normal, urmând ca ulterior să continue lucrările la elementele laterale ale drumului.

Conform celor mai noi informaţii date publicităţii de CNADNR, stadiul lucrărilor este următorul: pe tronsonul Şoimuş-Brad 56,71%, pe tronsonul Brad-Ioneşti 90%, între Ioneşti-Vârfurile 29,76% (toate aceste trei tronsoane fiind pe teritoriul judeţului Hunedoara), pe lotul Vârfurile-Ştei 47,2%, iar între Ştei-Beiuş 51,19%. Pe tronsonul dintre Beiuş şi Oradea soluţia tehnică a fost schimbată anul trecut, în locul modernizării pe bani europeni făcându-se reciclarea in sistu a asfaltului existent, cu adăugare de ingrediente, lucrare executată însă pe cheltuiala CNADNR.

Citiţi pe această temă articolul Primul ministru al Transporturilor pe şantierul vechi de peste 10 ani al DN 76: În toamnă vrem să repunem drumul în trafic normal (FOTO / VIDEO)