Lărgirea pasajului CFR al căii ferate 328 Arad – Oradea de la intrarea în municipiu prin strada Matei Corvin la două benzi pe sens a fost estimată la 15,5 milioane lei.
Odată cu podul va fi lărgită și șoseaua care îl subtraversează de la două benzi, cât are în prezent, la patru benzi, pentru fluidizarea circulației în zonă.
Potrivit studiului de fezabilitate al investiţiei, aprobat luni de Consiliul Local, investiţia ar urma să aibă un termen de execuţie de 15 luni, din care trei luni sunt rezervate proiectării.
"Pe lângă lărgirea efectivă a pasajului va exista şi o trecere pietonală, separată de carosabil, iar giraţia care leagă strada Matei Corvin de Bulevardul Ştefan cel Mare va trece de la două la patru benzi ca să existe continuitate în circulaţie", a declarat primarul Ilie Bolojan în conferinţa de presă care a precedat şedinţa de Consiliu Local.
Documentația pentru această lucrare a fost realizată de Zona Metropolitană Oradea, iar execuția efectivă va fi făcută de municipalitate în parteneriat cu Compania Națională de Investiții.
Investiţia este cu atât mai importantă cu cât, odată cu punerea în funcţiune a tronsonului de autostradă A3 Satu Nou – Frontieră şi conectarea lui la autostrada din Ungaria, este de aşteptat ca traficul rutier pe sub pasaj să se intensifice, lucru ce ar putea duce la permanentizarea ambuteiajelor în zonă.