"Deşi iniţial am spus că nu vom depune amendamente (conform recomandărilor primite la grupurile parlamentare), am discutat cu ceilalţi colegi parlamentari ai PNL Bihor şi am decis să cerem totuşi Guvernului să ţină cont de cele două proiecte majore ale judeţului Bihor: Autostrada Transilvania şi Aeroportul Oradea", a informat, luni, senatorul PNL Bihor Cristian Bodea.

Potrivit acestuia, ca urmare a dorinţei parlamentarilor liberali aleşi pe 9 decembrie în Bihor în numele USL, cei doi senatori şi trei deputaţi PNL din Parlamentul României au cerut oficial, sâmbătă, amendarea proiectului Legii Bugetului de stat pe acest an întocmit de Guvernul Ponta, în sensul alocării unor sume importante pentru cele două obiective.

"Am cerut prinderea în Buget a sumei necesare finalizarii sectorului din Bihor (60 de km) a Autostrăzii Transilvania cu 1,26 miliarde lei, precum şi a sumei necesare pentru co-finanţarea proiectului de extindere a pistei Aeroportului Oradea, adică 34,430 milioane lei", se arată într-un comunicat semnat de senatorii PNL Cristian Bodea şi Valeriu Boeriu şi de deputaţii Florica Cherecheş, Ioan Cupşa şi Gheorghe Costin.

În varianta asumată de Guvern, proiectul Legii Bugetului a prevăzut pentru acest an doar 188 milioane lei pentru secţiunea 3C Borş - Suplacu de Barcău (64 km) a Autostrăzii Transilvania, sumă din care, însă, s-ar plăti doar datorii ale Companiei Naţionale pentru Autostrăzi şi Drumuri Naţionale către compania americană Bechtel aferent unor lucrări deja executate anii trecuţi, ceea ce înseamnă că anul acesta nu ar fi fost finanţate, practic, noi lucrări.

De altfel, pentru continuarea lucrărilor la acest tronson al Autostrăzii a anunţat depunerea unui amendament şi de către cei trei parlamentari UDMR din Bihor. Senatorul Rozalia Biro, împreună cu deputaţii Cseke Attila şi Szabo Odon, s-ar fi mulţumit însă doar cu suma de 660 milioane lei.

În ce priveşte modernizarea Aeroportului din Oradea, acest obiectiv a fost admis spre finanţare cu fonduri europene la începutul anului 2012, în baza unui proiect declarat câştigător, însă banii necesari nu au fost alocaţi, toate sumele fiind orientate, în guvernarea PDL, către aeroporturile din Cluj şi Constanţa.