Trei luni i-au trebuit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru a pregăti o nouă licitație în vederea atribuirii lucrărilor de proiectare și execuție a lotului de autostradă Chiribiș – Biharia, după ce în luna mai a reziliat contractul încheiat în 2020 cu o asociere condusă de grupul orădean Selina.

Anunțul a fost făcut pe Facebook de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, joi seară.  

A patra licitație

„Contractul pentru construcția secțiunii Chiribiș – Biharia va fi lansat din nou în licitație! CNAIR a transmis astăzi la ANAP (n.r. – Autoritatea Națională a Achizițiilor Publice), spre validare, documentația de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția celor 28,55 km ai acestei secțiuni care face parte din Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea”, a scris Grindeanu pe contul său de Facebook.

Potrivit oficialului, conform caietului de sarcini perioada maximă de proiectare stabilită prin contract va fi de 6 luni, iar cea pentru execuție de 18 luni. „După validarea documentației, CNAIR va putea lansa licitația propriu zisă”, a mai arătat Grindeanu.

Aceasta va fi a patra procedură de atribuire după ce proiectarea și construirea autostrăzii Transilvania a fost încredințată, pe rând, companiei americane Bechtel (2003), asocierii de firme spaniole Corsan – Corviam (2015), iar ulterior, după ce în 2016 proiectul privind cei 415 km a fost împărțit pe secțiuni și subsecțiuni, asocierii Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (din grupul Selina), Vahostav (Slovacia) și East Water Drillings (București), după o licitație lansată în 2017 și încheiată în 2018, contractul fiind semnat în 2020.

 

Contractul pentru construcția secțiunii Chiribiș-Biharia a Autostrăzii Transilvania va fi lansat din nou în...

Posted by Sorin Grindeanu on Thursday, August 11, 2022

Lotul Chiribiș – Suplac, în aer

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, ultimul contract a fost reziliat pe 12 mai anul acesta, după ce CNAIR a respins antreprenorului, rând pe rând, trei variante de proiect tehnic, pe motiv că acestea ar fi presupus costuri mărite cu aproximativ 40% față de cele stabilite inițial.

Asocierea de firme câștigase licitația cu o ofertă de 326,1 milioane lei, echivalentul a 66 milioane euro, însă ulterior a propus proiecte tehnice în conformitate cu care ar fi urmat să primească încă 30 milioane euro, motivând că sunt necesare lucrări suplimentare constând în consolidări ale terenului.

Potrivit surselor BIHOREANULUI, firmele din grupul Selina au contestat decizia CNAIR deschizând împotriva Companiei un proces la Tribunalul București.

Pe de altă parte, așa cum tot BIHOREANUL a scris chiar săptămâna aceasta, CNAIR pregătește anularea licitației organizate anul trecut pentru proiectarea și execuția celor 26,35 km ai lotului Chiribiș – Suplacu de Barcău, câștigată cu suma de 549,95 milioane lei de asocierea Erbașu Construcții (București) – Vahostav (Slovacia), cea de-a doua firmă primind un așa numit certificat negativ din partea CNAIR ca parte a asocierii al cărei contract a fost reziliat pe lotul vecin.

De altfel, anularea licitației pentru Chiribiș - Suplacu de Barcău a fost anticipată încă de la finele lunii trecute și de fostul ministru USR-ist al Transporturilor Cătălin Drulă, care l-a acuzat de eșec pe succesorul său, actualul ministru PSD-ist Sorin Grindeanu.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!