Abia lansată la începutul anului, pe 6 ianuarie, procedura de desemnare pentru proiectarea şi executarea modernizării celor 166 kilometri de cale ferată între Cluj Napoca şi Episcopia Bihor a fost suspendată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, după ce firma bucureşteană Metroul SA a depus o contestaţie.

Potrivit site-ului de specialitate clubferoviar.ro, CNSC a suspendat continuarea licitaţiilor pentru tronsoanele 3 şi 4, adică cele între Poieni (judeţul Cluj) şi Aleşd (Bihor), dar pentru că SC Metroul SA a depus contestaţii şi pentru tronsoanele 1 şi 2, cele între Cluj Napoca – Aghireş şi Aghireş – Poieni, licitaţiile vor fi suspendate şi pentru acestea din urmă.  

Motivele invocate în contestaţii se referă la obligarea CFR SA de a extinde termenul limită pentru depunerea ofertelor şi acceptarea ca "experienţă similară" şi experienţa din domeniul proiectării lucrărilor de metrou.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat pe 7 ianuarie că a lansat licitaţia de modernizare în cadrul obiectivului "Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Episcopia Bihorˮ, în valoare de 9,49 miliarde lei, echivalentul a 1,98 miliarde euro.

Aşa cum BIHOREANUL a mai scris, investiţia urmează să fie finalizată în 4 ani, din fonduri nerambursabile (inclusiv din PNRR) şi de la bugetul de stat. Proiectul magistralei prevede modernizarea liniilor, electrificarea traseului şi reabilitarea mai multor staţii.

De acest proiect este legată şi realizarea la Oradea a unui terminal intermodal rutier-feroviar, în zona dintre Şoseaua Borşului şi gara Episcopia Bihor, proiectarea şi execuţia acestuia urmând să fie scoase la licitaţie de Primăria Oradea la începutul anului viitor.