Liderii Partidului Popular Maghiar din Transilvania (PPMT) au demarat, joi, o acţiune de strângere de semnături pentru a determina municipalitatea să îşi asume construirea unei porţiuni de 4,7 kilometri de şosea de centură care să lege DN 19 dinspre Biharia de Calea Sântadreiului. Noua cale de acces ar scoate la marginea oraşului traficul de mare tonaj care în acest moment trece prin mijlocul cartierului Episcopia spre disconfortul localnicilor.

Reprezentanţii PPMT au luat decizia consultării locuitorilor cartierului după ce, pe 2 februarie, municipalitatea a răspuns evaziv unei adrese prin care PPMT cerea Primăriei să realizeze investiţia. "Primăria ne-a răspuns în doar două propoziţii că adresa noastră a fost transmisă se soluţionare Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională. Or, pe noi, nu ne mulţumeşte acest răspuns", a spus liderul PPMT Oradea, Krisztofi Kristof, joi, într-o conferinţă de presă.

Un drum drept răsplată

La rândul său, Csomortanyi Istvan, preşedintele PPMT Bihor, a spus că organizaţia speră să adune peste o mie de semnături în doar patru săptămâni. "Am făcut deja tabelele şi vom bate din poartă în poartă. Noi sperăm ca, într-o lună de zile, să adunăm cam o mie de semnături de la locuitorii cartierului Episcopia", a declarat tânărul.

Csomortanyi spune că investiţia în şoseaua de centură constituie o minimă reparaţie faţă de orădenii din cartier. "Ţin să precizez că Episcopia nu a aparţinut întotdeauna de Oradea, ci s-a lipit de oraş în 1956. Dacă până atunci a fost un mic paradis, după aceea au început problemele. Pentru alipire, Episcopia a "primit" groapa de gunoi, cea de-a doua groapă de gunoi, decantorul de la Uzina de Apă, haldele de şlam de la Alumina şi CET-ul care este un mare poluant. Este o chestiune injustă faţă de localnici", a afirmat Csomortanyi.

Mai ieftin decât drumul rapid

Liderul PPMT Bihor a promis că în cazul în care Primăria nu se va lăsa sensibilizată de cele o mie de semnături adunate de la orădeni, pe considerentul că sunt prea puţine, popularii maghiari vor continua acţiunea până când municipalitatea "se va sensibiliza".

Csomortanyi Istvan susţine că prelungirea şoselei de centură în zona Episcopia este mult mai utilă orădenilor decât drumul rapid care va lega viitorul pod Macio de pasarela Theodor Neş prin strada Ecaterina Teodoroiu. "Deşi ambele drumuri au cam aceeaşi lungime, şoseaua din Episcopia va fi şi mai ieftină pentru că e vorba de un drum în câmpie în loc de unul în zona de deal", a spus Csomortanyi.

Conform declaraţiilor PPM Bihor, în momentul de faţă filiala numără peste 200 de membri constituiţi în 10 organizaţii locale în unităţi administrative diferite.