Lucrările de modernizare a bulevardului Nufărul-Cantemir din Oradea se mută, cel târziu de săptămâna viitoare, în şosea. Constructorul a obţinut avizul Primăriei pentru blocarea pe tronsoane a benzii de lângă linia de tramvai pentru turnarea în condiţii de siguranţă a unui zid de sprijin pentru calea de rulare.

Până pe 30 aprilie...

"Constructorii vor trebui să sape pentru a putea turna zidul de sprijin proiectat pentru stabilizarea liniei de tramvai, urmând ca apoi să se pună bordurile deasupra lui", a declarat pentru BIHOREANUL viceprimarul Marcel Dragoş.

Potrivit avizului eliberat de Comisia tehnică pentru probleme de circulaţie din cadrul Primăriei, restricţiile de circulaţie se vor menţine până 30 aprilie.

În paralel, pe porţiunea dintre liniile de tramvai şi blocuri, constructorii vor avansa cu lucrările de amenajare a viitoarei zone pietonale pe tronsonul delimitat de intersecţia străzilor Lugojului şi Nojoridului.

Proiect de 50 milioane lei

Modernizarea bulevardului Nufărul-Cantemir a început pe 26 martie cu decopertarea trotuarului, pornind din zona străzii Arieşului, peste drum de sediul Direcţiei pentru Agricultură Bihor, şi avansează spre ieşirea din oraş. Lucrările vor dura 20 de luni, urmând să se încheie cel mai probabil la sfârşitul anului viitor.

Finanţată din fonduri europene, investiţia vizează 2,5 kilometri de drum, 6 kilometri de trotuar, 2 kilometri de pistă pentru biciclete şi 4,8 hectare de spaţii verzi. Proiectul prevede eliminarea tuturor locurilor de parcare din zona cuprinsă între linia de tramvai şi blocuri, care va fi dedicată exclusiv pietonilor şi bicicliştilor.

Cu ocazia lucrărilor toate cablurile vor fi montate în subteran, sistemul de iluminat va fi refăcut şi va fi implementat un sistem de tip undă verde, astfel încât viteza de deplasare a tramvaiului să crească stimulând orădenii să folosească mijloacele de transport în comun.

Lucrările vor fi executate de o asociere de firme reprezentată de Drumuri Bihor, din care mai fac parte Trameco şi Drum Asfalt, pentru suma de 50 milioane lei, fără TVA.