Muncitorii și utilajele firmei Erbașu Construcții, care execută lucrările pentru noul drum de legătură dintre Oradea și Sânmartin, au ajuns la faza montării celor 44 de grinzi din beton prefabricate ale pasajului peste calea ferată din Băile 1 Mai, după ce au finalizat operațiunea pe toate cele trei poduri de pe traseu, a informat luni Consiliul Județean Bihor.

Potrivit administrației județene, stadiul lucrărilor a depășit 70% din volumul total proiectat, iar constructorii lucrează, de asemenea, la pasajul peste centura Oradea.

Drumul de legătură între oraș și comuna Sânmartin, care va funcționa ca o centură a localităților Sânmartin, Băile 1 Mai și Băile Felix, va avea o lungime de 5,75 km, plus 2,27 km de bretele de legătură cu DN76 și cu localitatea Haieu. Șoseaua va avea pe lateral și o pistă pentru bicicliști cu o lățime de 3 metri și include construirea a trei poduri, două pasaje, a unui pasaj subteran pentru biciclete, a 11 podețe și a cinci intersecții giratorii.

Proiectul este derulat de asocierea Construcții Erbașu cu Vahostav SK (Slovacia), Drumuri Orășenești și Procons Group (ambele din Oradea), contra sumei de 177,238 milioane lei (cu TVA inclusă), finanțarea fiind din fonduri europene alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.

Pe lângă centura Sânmartin, CJ Bihor mai derulează lucrări pentru încă alte șapte astfel de șosele, cu o lungime totală de 68 km, în Aleșd (5,8 km), Beiuș (9,3 km), Sântandrei (5 km), Nojorid (8,4 km), Oșorhei (5,8 km), Biharia (8,7 km) și Inelul Metropolitan Oradea (17 km).

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!