Povestea DN 76 Oradea - Beiuş - Deva nu se mai încheie. La promisiunile făcute în ultimii doi ani de Guvern şi la presiunile exercitate de Consiliul Judeţean şi de primarii localităţilor din zona Beiuş se adaugă, de marţi, o nouă promisiune, şi anume că munca va fi reluată cu o soluţie tehnică nouă, ce va permite un ritm de înaintare a şantierului de 2 kilometri pe zi.

Cea mai recentă promisiune în acest sens a fost făcută de prefectul Claudiu Pop, într-o conferinţă de presă susţinută marţi, în care a precizat, totuşi, că o face "cu strângere de inimă", deoarece nu are certitudinea 100% că acest lucru se va şi întâmpla.

Pop a afirmat că a fost, totuşi, înştiinţat de CNADNR că au fost făcute "pregătiri" pentru reluarea lucrului "în zona sensului giratoriu de la ieşirea din Oradea spre Felix", acolo unde lucrările au fost stopate astă-vară de Inspecţia de Stat în Construcţii care urmare a faptului că asfaltul pus de firma CCCF Timişoara spre Felix s-a surpat după mai puţin de o săptămână de la aşternerea lui.

Prefectul Claudiu Pop a mai spus, de asemenea, că CNADNR a aprobat o nouă soluţie tehnică pentru reabilitarea drumului, şi anume una ce prevede spargerea, măcinarea şi topirea asfaltului existent, iar apoi amestecarea lui cu bitum proaspăt şi alte ingrediente, şi reaşternerea acestui amestec pe carosabil, de către un ansamblu de utilaje denumit "tren rutier".

În fine, prefectul a adăugat că CNADNR are banii necesari pentru a plăti lucrările, astfel încât nu există motive pentru ca firma contractată de Compania Naţională de Drumuri să nu lucreze. "Sper să apucăm să vedem împreună ziua în care, măcar timp de o săptămână, acest utilaj să lucreze din plin", a spus prefectul.

Citeşte, pe aceeaşi temă, şi articolul "Second hand Hi-Tech: DN 76 Oradea-Beiuş va fi refăcut cu asfaltul... vechi"