În loc să prezinte viitoarele destinaţii externe de pe Aeroportul din Oradea, pentru a satisface aşteptările opiniei publice tot mai nerăbdătoare, reprezentanţii Consiliului Judeţean Bihor şi ai Aeroportului au apărut miercuri în faţa presei locale împreună cu doi oficiali din managementul superior al holdingului danez LCG Denmark, însărcinat să aducă operatori aerieni la Oradea, dar aceştia au vorbit mai mult despre posibile parteneriate cu Centrul Oncologic din Oradea şi cu firma Nutrientul decât despre cursele aeriene internaţionale.

Vicepreşedinţii LCG Denmark Henning Arboe şi Bo Haugaard au declarat că au vizitat Centrul Oncologic şi firma specializată în zootehnie deoarece sunt interesaţi de posibile colaborări în domeniul medical şi al protecţiei mediului, în aşa fel încât acestea, odată stabilite, să furnizeze un număr de pasageri cât mai mare pentru ca viitoarele curse să fie rentabile şi sustenabile. De altfel, la conferinţa de presă susţinută la Aeroport au participat şi dr. Silviu Corbu, de la Centrul Oncologic, şi Robert Kasa, de la Nutrientul.

„Am identificat câteva posibilităţi foarte bune de colaborare, la întoarcere vom prezenta în raportul nostru aceste posibilităţi, iar la Oradea urmează să vină specialişti în cele două domenii”, a spus unul dintre cei doi vicepreşedinţi ai LCG Denmark, fără a da amănunte, ci doar precizând că Oradea „este o regiune cu potenţial de dezvoltare foarte bun”.

Obligaţi mai mult de jurnalişti să prezinte stadiul pregătirilor viitoarelor curse aeriene internaţionale, mai ales că aceasta trebuia să fie tema unei conferinţe de presă încă înainte de Paşti, reprezentanţii LCG Denmark şi-au cerut scuze pentru faptul că ea nu a avut loc, deoarece în acea perioadă s-au aflat în altă parte a lumii, şi au făcut un singur anunţ concret cu privire la ele: o parte din rute vor putea fi stabilite abia după ce săptămâna viitoare va avea loc o întâlnire cu agenţiile de turism din Oradea, pe care directorul pentru România al firmei daneze, Ştefan Runcan, a calificat-o ca fiind „decisivă”.

Runcan a explicat că LCG Denmark are în portofoliu două companii aeriene, cu două tipuri de avioane Boeing, şi că ambele stau la sol, deci interesul de a acoperi două rute externe de la Oradea este „imediat” şi „foarte ridicat”. „Cei doi operatori au aeronavele disponibile din iulie, nu mai târziu de luna august trebuie puse în mişcare, pentru că stând la sol produc pierderi. Interesul lor este să înceapă imediat”, a spus Runcan. Pe de altă parte, directorul a precizat că, oricât de mare ar fi interesul companiilor, ele trebuie să aibă în prelabil siguranţa că vor avea pasageri, deoarece nu-şi permit să lucreze în pierdere.

„Nu iniţiezi o rută ca să pierzi bani. Operatorii vor să facă bani”, a întărit şi vicepreşedintele holdingului, Bo Haugaard, recomandând opiniei publice să aibă răbdare până când companiile vor ajunge la acastă certitudine. În context, reprezentanţii LCG au salutat faptul că, marţi, Consiliul Judeţean a decis reducerea unor taxe şi tarife aeroportuare, pentru a spori atractivitatea Aeroportului orădean.

Amintim că de câteva luni, la Consiliul Judeţean şi Aeroport se vehiculează ca viitoare destinaţii de la Oradea aeroporturi din Londra, Barcelona, Frankfurt (care a înlocuit o variantă germană iniţială la Stuttgart) şi Milano, dar recent acestora li s-a adăugat şi ipoteza unei rute Oradea - Paris. De altfel, conducerea CJ Bihor şi a Aeroportului negociază nu doar cu LCG Denmark, ci şi direct cu mai multe companii aeriene. Dat fiind faptul că negocierile sunt confidenţiale, atât preşedintele CJ, Cornel Popa, cât şi directorul Aeroportului, Gheorghe Pasc, refuză să facă publice numele acestora ori rutele de care sunt interesate.