Deşi pornit cu stângul, din cauza unei întârzieri nepermise pentru un ansamblu profesionist (instrumentele au fost aduse pe scenă şi muzicanţii le-au reglat acordajul încă şi la 20 de minute după ora 17, stabilită pentru începerea spectacolului), concertul dedicat miercuri centenarului Maria Tănase în cadrul Toamnei Orădene s-a dovedit unul foarte reuşit.

După ce orchestra Ansamblului Crişana a interpretat o piesă "de încălzire", prima solistă care a apărut în faţa celor peste 200 de spectatori a fost Felicia Costin, urmată de Cornelia Covaciu, care a reuşit o interpretare excepţională a două cântece din repertoriul Mariei Tănase ("Cine iubeşte şi lasă" şi "Mi-am pus busuioc în păr"), fiind de altfel intens aplaudată de auditoriu.

Au mai cântat în faţa orădenilor Simona Costin, Luminiţa Toma şi Viorica Bradea, iar Petrică Popa şi Mitică Negrean au oferit un "duet" la fluier şi vioară de bună virtozitate, spectacolul fiind "rotunjit" de corpul de dansatori, care a prezentat piese din Muntenia, dar şi Maramureş, căci - cum se ştie - Maria Tănase a avut şi ea un repertoriu bogat, cu cântece din toate zonele folclorice ale ţării.

O bilă albă se cuvine dată şi organizatorilor care au găsit de cuviinţă ca între cântece să prezinte orădenilor repere din viaţa Mariei Tănase, de la naştere şi debut, trecând prin prigoana suferită în timpul dictaturii legionare, dar şi prin apariţiile ei scenice în teatru şi film (Maria Tănase a avut un remarcabil rol principal în "Ciulinii Bărăganului", cu tânărul Florin Piersic prezent şi el în distribuţie), şi până la dramatica sa moarte, în 1963, când a refuzat să-şi întrerupă turneul prin ţară deşi medicii au avertizat-o că poate fi răpusă de cancer.

Una peste alta, iniţiativa organizatorilor Toamnei Orădene de a o omagia pe Maria Tănase merită felicitată, ca şi prestaţia deosebită a Corneliei Covaciu (cea mai "intrată" în rol) şi a orchestrei Ansamblului Crişana.

Doar puţină disciplină n-ar strica, data viitoare, din partea artiştilor şi puţin mai multă civilitate din partea spectatorilor, de vreme ce unii (mai de culoare) au găsit cu cale să ocupe primele rânduri şi să mai şi fumeze în timpul spectacolului.