După cum ne-a explicat Primăria noua modalitate de taxare a maşinilor parcate în centrul Oradiei, eu am reţinut următoarele: pe parcările roşii parchează exclusiv maşinile roşii, pe parcările galbene, maşinile galbene, pe cele albe - maşinile albe, iar maşinile de restul culorilor sunt obligate să parcheze în parcările subterane şi supraterane.

Ideea de a scumpi parcările la sol aflate în vecinătatea parcărilor supraetajate sau subterane nu este rea şi se aplică în multe locuri. Scopul este de a scoate maşinile de pe carosabil atunci când infrastructura o permite. Este evident că oamenii preferă să lase maşinile afară, pentru că probabil îi deranjează modul de taxare în parcări, cu urcat, coborât, scos bilet, scanat bilet, plătit, primit rest, arătat bilet la ieşire. 

Cel mai bine a ieşit în evidenţă absurdul situaţiei pe perioada Târgului de Crăciun, când o grămadă de maşini parcau pe unde apucau, deşi parcarea subterană avea peste 200 de locuri libere. 

Numai că măsura cu noile culori s-a luat pe colţul mesei, fără să fie bine pregătită. 

Ne vrem oraş turistic, dar panourile informative sunt exclusiv în limba română şi chiar şi băştinaşii se uită cruciş la metodologia de taxare prin telefon. Dacă eşti cu maşina în zona zeroc, credeţi că prima cifră ar trebui să fie zero? Nici pomeneală, e 185! În zona 1, aţi ghicit, parola este 181. Iar în zona 2, foarte intuitiv, introducem 241. 

Pe de altă parte, edilii au avut grijă să bage mâna şi mai adânc în portofelul orădenilor, prelungind perioada de taxare în zona zero până la ora 21. Soluţia parcărilor colorate este ca acestea să fie evidenţiate corect şi să se găsească un sistem de taxare mai intuitiv şi prietenos.