Conducerea municipalităţii orădene a luat măsuri speciale de protecţie după infectarea cu COVID-19 a trei angajaţi cu funcţii de conducere.

Au început îmbolnăvirile...

Nivelul de alarmă din Primărie a crescut brusc după ce la sfârşitul săptămânii trecute directorul Direcţiei Patrimoniu Imobiliar, Lucian Popa, iar ulterior încă doi angajaţi cu funcţii de conducere în cadrul Direcţiei Economice şi Poliţiei Locale au fost confirmaţi oficial ca fiind infectaţi cu coronavirus.

Directorul Popa a intrat în autoizolare miercurea trecută, după ce acuzat o stare de rău. La sfârşitul săptămânii trecute acesta a fost confirmat infectat, iar astăzi s-a internat în spital pe fondul deteriorării stării de sănătate.

"Nu ştiu cum m-am infectat. Am purtat mască tot timpul şi m-am dezinfectat pe mâini cât de des am putut. Având în vedere numărul mare de oameni care intră zilnic în Primărie, nu este însă de mirare...", a declarat Popa pentru BIHOREANUL.

Dezinfecţie cu repetiţie

Palatul administrativ al oraşului a fost dezinfectat integral luni seară, după încheierea programului de lucru cu publicul, iar operaţiunea a fost reluată miercuri seară, după identificarea și a celui de al treilea caz de îmbolnăvire.

"Am dispus dezinfectarea tuturor spaţiilor din Primărie şi organizarea muncii de aşa natură încât să limităm, pe cât posibil, îmbolnăvirile", a declarat primarul Florin Birta.

Pentru prevenirea răspânidirii infecției, personalul administrativ din Primărie dezinfectează de două ori pe zi toate clanțele și suprafețele atinse frecvent de funcționari și aerisesc cât mai mult posibil încăperile.

Ori în concediu, ori în online...

Deocamdată - în afara celor trei cazuri de îmbolnăvire - activitatea în Primăria Oradea nu este afectată. 

Totuşi, primarul Birta a cerut Serviciului Personal o listă actualizată cu angajaţii care au încă zile de concediu neefectuate, pentru a putea fi trimişi acasă. "O parte dintre colegi vor fi îndemnaţi să îşi ia concediu, astfel încât numărul persoanelor prezente în Primărie să scadă, dar şi ca să avem o rezervă de personal în cazul în care numărul îmbolnăvirilor ar putea crește", a spus Birta.

Funcţionarii din Primărie sunt obligaţi să poarte tot timpul mască la locul de muncă. Aceştia au fost sfătuiţi să îşi dezinfecteze periodic mâinile şi suprafeţele de lucru şi să limiteze, pe cât posibil, contactul cu colaboratorii externi prin promovarea comunicării online.