Cu o investiţie de 3 milioane de euro, depozitul de piese originale al firmei Mercedes-Benz are pe stoc piese cu o valoare de piaţă de cinci milioane de euro. Amplasat la ieşirea din Oradea spre Deva, centrul logistic ocupă o suprafaţă de 4.000 mp şi cuprinde circa 13.500 de piese originale pentru mărcile Mercedes Benz, Smart, Chrysler, Jeep, Dodge şi Mitsubishi Fuso Canter.

Depozitul va ajunge la capacitatea maximă de stocare în următoarele şase luni, urmând să atingă 23.000 de repere distincte de la simple siguranţe până la agregate cum ar fi motoare şi cutii de viteze. Stocul de piese cuprinde inclusiv roţi dinţate, întinzătoare de lanţuri, arbori cu came şi semifabricate produse în cadrul unei companii Daimler situate la Cugir.

Odată cu inagurarea depozitului de la Oradea, Mercedes-Benz va putea livra celor 29 de dealeri din ţară piesele solicitate în cel mult 24 de ore, în cazul în care aceastea se găsesc pe stoc, respectiv în cel mult două zile, dacă trebuiesc comandate de la depozitul centrale Daimler din Germania. Piesele comandate până la ora 17, iar în cazuri speciale până la ora 19, vor ajunge la service-ul care le-a comandat cel târziu a doua zi la ora 10. Livările se fac zilnic.

Prezent la inaugurarea locaţiei de la Oradea, Michael Grewe, CEO şi preşedinte Mercedes-Benz România, a declarat că depozitul va duce la îmbunătăţirea serviciilor after-sales prestate de firmă către dealeri şi consumatorii finali. "Ştim că în această perioadă de criză trebuie să facem economii, dar nu vrem să facem economii care să nu ne facă bine. Din acest motiv vom investi în continuare pentru binele nostru şi al clienţilor noştri", a spus Michael Grewe.

Philipp Hagenburger, After-Sales Manager Mercedes-Benz România, a declarat cu această ocazie că serviciile post-vânzare oferite clienţilor de către firmă sunt la fel de importante ca şi calitatea produsului scos la vânzare. "Pentru un brand de mare calitate cum este Mercedes-Benz trebuie să oferi şi servicii premium. Dacă prima maşină e vândută de cei de la vânzări, cea dea doua maşină e vândută de cei care lucrează în post-vânzări, pentru că există satisfacţia consumatorului final", a declarat Phillipp Hagenburger.

Managerul After-Sales a mai spus că pentru a putea oferi servicii de calitate, firma are nevoie de personal calificat şi o bună organizare a logisticii. Din acest motiv a şi fost aleasă Oradea ca şi locaţie pentru depozitul de piese originale. "Aveam aici 14 angajaţi cu experienţă pe care nu am vrut să îi pierdem şi am vrut să profităm şi de locaţia oraşului Oradea. Dacă am fi amplasat depozitul în centrul ţării, dealerii din zona de vest ar fi trebui tot timpul să facă un drum înapoi", a mai spus Hamburger.

Depozitul de piese originale este deservit de 17 angajaţi şi are pe stoc 82% din piesele necesare pentru reparaţia unei maşini. Având în vedere faptul că numai anul acesta în România au fost importate circa 10.000 de autovehicule marca Mercedes, este de aşteptat ca vânzările companiei din servicii post-sales să crească.

Prin noua organizare a logisticii, firma îşi va reduce costurile cu 10%. Serviciile after-sales reprezintă circa 20% din bussines-ul Mercedes-Benz România, dar pe fondul crizei economice şi a creşterii importului de autovehicule second-hand în detrimentul vânzărilor, procentul a crescut la 35%-40%.