Mii de credincioşi ortodocşi, romano-catolici şi greco-catolici au îndurat marţi, în aer liber, gerul Bobotezei, pentru a participa la slujba de sfinţire a apelor. La fel ca-n toată ţara, bisericile din Oradea au fost pline de lume.

Biserica cu Lună, de pildă, s-a dovedit neîncăpătoare pentru cei peste 500 de credincioşi ortodocşi care au luat parte la slujba care a precedat sfinţirea apelor oficiată de un sobor de preoţi condus de părintele paroh Teodor Cristea.

La fel, la catedrala Sfântul Nicolae, peste 200 de credincioşi greco-catolici s-au adunat să participe la slujba de Bobotează oficiată de Preasfinţitul Virgil Bercea.

Episcopul ortodox de Oradea, Sofronie Drincec, a preferat, la fel ca în anii anteriori, să sfinţească Agheasma cea Mare în afara Oradiei, de data aceasta la Marghita.

Slujba de sfinţire a apelor oficiată de Bobotează este cea mai puternică de peste an. "Nu crucea, nu busuiocul, nu noi (n.r. preoţii) sfinţim Agheasma cea Mare. Noi suntem doar mâna lui Christos care sfinţeşte, noi doar chemăm harul Sfântului Duh", a spus părintele Dumitru Megheşan, în predica depre praznicul Bobotezei.

Preoţii ortodocşi şi catolici îndeamnă credincioşii să îşi ducă acasă apa sfinţită cu ocazia praznicului Botezului Domnului Iisus Christos în apa Iordanului. Strecurată, pentru a îndepărta şi ultimul fir de busuioc sau orice al corp străin, aceasta se poate păstra în recipiente bine închise ani în şir.

"Luaţi, duceţi acasă familiei şi beţi din Agheasma cea Mare în fiecare dimineaţă pe stomacul gol vreme de 7 zile", şi-a îndemnat credincioşii adunaţi în jurul butoaielor cu agheasmă părintele Teodor Cristea la încheierea slujbei.

Numai la Biserica cu Lună s-au sfinţit peste 5.000 de litri de apă. În ciuda numărului mare, credincioşii au stat liniştiţi la cozi, fără să se înghesuie, cum se întâmpla în alţi ani.

Boboteaza încheie ciclul celor 12 sărbători de iarnă care încep în Ajunul Crăciunului. În limba greacă, cuvântul Bobotează este numit Teofanie sau Epifanie şi se traduce prin "Arătarea Domnului", adică a Sfintei Treimi.

În credinţa ortodoxă sărbătoarea reaminteşte de Botezul Domnului în apa Iordanului la vârsta de 30 de ani, înainte de a intra în viaţa publică.