"De la 1 aprilie, pentru prevenirea şi reducerea fraudelor, vom introduce standarde de cost pentru serviciile publice de ambulanţă din întreaga ţară", a anunţat ministrul Sănătăţii, Cseke Attila, într-o conferinţă de presă desfăşurată vineri la Oradea.

Cseke a precizat că judeţele ţării vor fi împărţite în patru-cinci categorii, în funcţie de suprafaţă, de numărul de locuitori, de relief, de numărul de apeluri la 112 înregistrate până acum, iar serviciul de Ambulanţă al fiecărui judeţ dintr-o categorie va fi finanţat la aceeaşi sau la aproximativ aceeaşi valoare, trebuind să se încadreze în aceste bugete.

Ministrul a afirmat că decizia instituirii standardelor de cost pentru serviciile publice de ambulanţă a fost luată după ce, în cursul anului trecut, controalele efectuate la serviciile judeţene de profil din Tulcea şi Sălaj au relevat nereguli grave.

"Anul trecut, am constatat că Tulcea avea alocate 200 de miliarde de lei vechi, în timp ce Prahova, un judeţ de trei ori mai mare, avea 190 miliarde. Înţeleg, fireşte, că în Tulcea este şi Delta, dar după control cheltuielile au coborât la jumătate şi acolo, şi la Sălaj", a spus Cseke Attila.

Diferenţele de sume o reprezentau fraudele, căci controalele făcute la ambele servicii de ambulanţă au relevat existenţa unor curse fictive ale maşinilor şi şalupelor de intervenţie.