Aflat miercuri în judeţul Bihor pentru a vizita şantierul DN 76 Oradea - Deva împreună cu şeful CNADND, Cătălin Homor, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a dezvăluit BIHOREANULUI că la prima oră a zilei fusese, deja, pe un alt şantier, viitor, al drumului expres din Oradea, în condiţiile în care - aşa cum se ştie - acesta a fost construit doar până în apropierea Gării, iar de aici ocoleşte pe străduţe, pentru că CFR nu a permis continuarea lui în linie dreaptă până la Podul Teodor Neş, din apropierea blocurilor ANL de pe Bulevardul Ştefan cel Mare.

"Azi dimineaţă, la ora 7.30, mi-am început ziua mergând la faţa locului cu domnul primar Ilie Bolojan şi am văzut care este soluţia tehnică folosită acolo, dar şi importanţa acestui drum pentru comunitatea din Oradea", a spus ministrul, adăugând că va lua măsurile necesare pentru ca drumul expres să fie "îndreptat" după ce CFR va pune terenul fostei remize la dispoziţia municipalităţii.

"Acum avem şi un nou şef la Regionala CFR de la Cluj, s-a stabilit ca ei să-şi deruleze toate procedurile pentru a se folosi acel teren pentru comunitate. Mie mi se pare foarte important ca structurile centrale (n.r. – ale Ministerului) să comunice cu cele locale (n.r. – cu primăriile). Este unul din obiectivele mele, căci dacă noi construim doar drumuri naţionale şi nu ne uităm la comunităţi ajungem în astfel de situaţii", a spus ministrul.

Dan Costescu a afirmat că de mult timp "acel teren" al CFR "nu este bine folosit" şi că "trebuie, pe procedurile legale, dat în folosinţa Primăriei, să-şi facă treaba".

El a apreciat, de asemenea, importanţa drumului expres între Dragoş Vodă şi Podul Teodor Neş, spunând: "Mi-a arătat domnul primar azi drumul care descarcă toată zona, este o realizare extraordinară pe care a făcut-o, şi Ministerul Transporturilor va da sprijinul necesar ca să se finalizeze acea bucată" (n.r. – pe terenul fostei remize CFR).

Întrebat dacă suprafaţa de câteva sute de metri pătraţi (600 metri liniari de drum) va fi cedată de CFR prin vânzare sau închiriere, ministrul a răspuns că acest detaliu contează mai puţin: "Domnul primar e genul foarte practic, mi-a comunicat că indiferent de forma pe care o vom găsi noi, dânsul va fi de acord cu ea, ca să se poată finaliza acest drum".

Primarul Ilie Bolojan a declarat în repetate rânduri că municipalitatea a cerut CFR terenul fostei remize pentru ca drumul expres să fie "drept", însă nu a primit răspuns favorabil de la foştii şefi ai Ministerului Transporturilor şi CFR.

După alegerile din 5 iunie, edilul a anunţat, însă, că a convenit cu actualii responsabili din cele două entităţi ca terenul să poată fi folosit de municipalitate în sensul dorit încă de la bun început, ba chiar şi că drumul expres va fi continuat în perioada următoare, cu fonduri UE, până în Episcopia Bihor, lângă hypermarketul Real.