Nimic politic, totul tehnic. Asa ar putea fi caracterizate de orice observator trei dintre proiectele de hotarari pe care consilierii judeteni au fost chemati sa le adopte joi: aprobarea cofinantarii din bugetul judetului a contributiei la proiectul derulat cu fonduri europene pentru extinderea si modernizarea infrastructurii Aeroportului din Oradea, aprobarea documentatiei tehnico-economice (asa-numitul studio de fezabilitate) si aprobarea rectificarii bugetului pe anul in curs al Aeroportului din Oradea.

Ironii gratuite

Desi toate acestea erau formalitati, iar presedintele CJ, Cornel Popa, a explicat ca ele au fost cerute "de la Bucuresti" pentru ca autoritatea de management din Ministerul Transportului sa poata inainta, la randu-i, documentatia catre Comisia Europeana, liderul grupului PDL din CJ, Ionel Avrigeanu, a preferat sa mai faca inca una din obisnuitele demonstratii de elocinta care tin locul unei opozitii serioase.

"Eu stiam ca SF-ul era primul pas care trebuia facut, in orice proiect", a spus intai Avrigeanu, Popa raspunzandu-i ca SF-ul, adica studiul de fezabilitate, a fost facut de mult, iar acum trebuia doar aprobat. "In aceasta saptamana a fost pregatita cererea de finantare si urmeaza semnarea contractului de finantare", a mai spus presedintele CJ.

Pentru ca Avrigeanu i-a cerut o data concreta la care modernizarea pistei si platformelor Aeroportului va fi incheiata, Popa i-a raspuns: "Va astept in 2015, atunci veti fi primul caruia o sa-i ofer un pahar de sampanie". "Si daca nu va fi gata in 2015?", a mai intrebat Avrigeanu, primind apoi o replica ce a starnit hohotele tuturor consilierilor: "Daca nu va fi gata in 2015, o sa dati dumneavoastra trei pahare de sampanie".

In stand by

Proiectul de modernizare si extindere a pistelor si platformelor Aeroportului din Oradea cu fonduri europene a fost demarat in mandatul fostului presedinte al CJ Bihor, Radu Tirle, fiind aprobat de Comisia Europeana la finalul acestui mandat, mai exact in primavara anului 2012. Proiectul nu a fost insa finantat, deoarece toti banii disponibili pentru aeroporturile din Romania au fost directionati, prin decizia Guvernului Boc, catre alte trei aeroporturi din tara.

Anul acesta, noua conducere a CJ a obtinut un acord de principiu pentru finantarea lucrarilor de la Aeroportul din Oradea si chiar a primit aprobarea de a organiza o licitatie pentru desemnarea executantului inca inainte de semnarea contractului de finantare.

Proiectul vizează extinderea pistei de decolare-aterizare de la 1.800 la 2.100 metri, astfel încât să permită operarea aeronavelor de tip Boeing 737 cu până la 180 de pasageri, modernizarea sistemului de balizaj luminos, a sistemului de alimentare cu electricitate şi a sistemului de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare, extinderea platformei şi construirea unui depozit de combustibil astfel încât să fie posibilă alimentarea curselor mai lungi de 1.000 km.