Începând de miercuri, părinţii micuţilor născuţi în Maternitatea Oradea nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze până la Primărie pentru înregistrarea copilului. Serviciul de Stare Civilă din cadrul municipalităţii a inaugurat în incinta Spitalului de Obstetrică şi Ginecologie un Birou de înregistrare a naşterilor.

"Am vrut să venim în întâmpinarea părinţilor din alte localităţi decât Oradea care erau nevoiţi să se deplaseze doi kilometri până la Primărie ca să obţină certificatul de naştere. De multe ori era vorba de mame mai sărace care veneau cu copilul în braţe pentru că nu aveau bani de taxi", a declarat pentru BIHOREANUL Cristian Popescu, şeful Serviciului de Stare Civilă.

Municipalitatea a investit 13.500 lei în amenajarea biroului din incinta Maternităţii, iar acesta va funcţiona zilnic în cursul zilelor lucrătoare. "În această săptămână, biroul va fi deschis între orele 7.30 - 15.30 pentru a putea stabili fluxul solicitanţilor şi orele de vârf. Începând de săptămâna viitoare biroul va fi deschis în cele patru ore de flux maxim, iar celelalte patru ore vor fi alocate realizării documentelor ce urmează a fi eliberate", a mai declarat Popescu.

Liana Antal, directorul Spitalului de Obstetrică şi Ginecologie, susţine că măsura îi va scuti pe proaspeţii părinţi de efort şi timp pierdut. "Începând de astăzi, părinţii vor putea înregistra naşterea direct la spital, iar pe când mama va fi gata de externare documentele vor fi şi ele gata", a spus Antal.

Reprezentanţii municipalităţii se aşteaptă ca după mutarea Biroului de înregistrare naşteri la Maternitate numărul copiilor nedeclaraţi să scadă. Anual circa 80 de copii nu sunt înregistraţi din neglijenţa părinţilor care ulterior cer instanţei de judecată înregistrarea tardivă a naşterii. Anul trecut în Spitalul de Obstetrică şi Ginecologie s-au înregistrat 5.280 de naşteri.