Un orădean revenit în țară luni dimineață cu o cursă charter, după un sejur în insula grecească Creta, a acuzat condițiile proaste în care, odată aterizat avionul, a trebuit să-și aștepte bagajele, aproape o oră, într-un container despre care susține că nu avea grupuri sanitare și aer condiționat.

„Nici animalele...”

Bărbatul a contactat telefonic BIHOREANUL pentru a se plânge că pasagerii coborâți din două curse charter au stat în containere „cel puțin o oră, fără acces la WC”, până și-au primit bagajele de cală, ceea ce a durat circa o oră. „Nici animalele nu au așa condiții, să stai o oră într-un container fără WC”, a spus orădeanul, menționând că între pasageri s-au aflat bihoreni, dar și români din alte județe și cetățeni maghiari.

„Toată lumea era revoltată, faci două ore din Creta și apoi stai o oră după bagaje într-un container fără WC. Conducerea aeroportului stă bine mersi în birouri cu aer condiționat...”, a spus orădeanul, care a trimis și câteva fotografii ce arată un număr mare de persoane într-un container.

Au aer condiționat și șase grupuri sanitare

Contactat de BIHOREANUL, directorul aeroportului orădean, Răzvan Horga, a admis că bagajele pasagerilor au fost procesate de firma de handling într-un interval de timp mai mare decât de obicei, dar asta pentru că „s-au suprapus trei zboruri, o cursă de Tarom și două chartere din Creta”, toate cele trei avioane lăsând pasageri și preluând apoi alții.

Pe de altă parte, directorul a respins acuzația că în containerele în care pasagerii sunt procesați - pentru că terminalul T1 trece prin lucrări de extindere și modernizare - nu au fost asigurate toate condițiile necesare. „Containerele au și sisteme de condiționare a aerului, și șase grupuri sanitare, trei toalete pentru bărbați și trei toalete pentru femei”, a spus Răzvan Horga.

Până în decembrie

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, de o săptămână, procesarea tuturor pasagerilor Aeroportului din Oradea se face, la Plecări, în terminalul vechi, T2, iar la sosiri în containere modulare.

Pentru Sosirile Externe, containerele au inclusiv un spațiu pentru controlul Poliției de Frontieră, precum și un carusel pentru preluarea bagajelor. Pentru Sosirile Interne, însă, procesarea pasagerilor se face tot într-un container, dar fără carusel, astfel că pasagerii curselor interne își primesc bagajele de cală în mână.

Acest sistem de lucru va dura până în luna decembrie a acestui an, când trebuie să se finalizeze lucrările de extindere și modernizare a terminalului T1.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!