Reabilitarea DN 76 între Oradea şi Beiuş se dovedeşte o sarcină aproape imposibilă pentru Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. După ce Compania de Construcţii Căi Ferate şi Poduri Timişoara (între timp achiziţionată de Societatea de Construcţii Transporturi Bucureşti) a câştigat o licitaţie pentru acest tronson în urmă cu mai bine de patru ani, dar până în primăvara anului în curs abia a executat puţin peste 7% din volumul de lucrări prevăzut, CNADNR i-a reziliat contractul la începutul verii, a împărţit tronsonul în trei sectoare cu lungimi între 15 şi 17 kilometri, şi a scos din nou la licitaţie lucrarea, pe fiecare din aceste sectoare separat.

Prefectura Bihor a anunţat marţi că noua licitaţie, pentru toate cele trei sectoare, s-a desfăşurat în zilele de 20 şi 21 august, când – potrivit unui comunicat de presă asumat de prefectul Claudiu Pop – „s-au stabilit firmele câştigătoare”.

Acest lucru nu înseamnă, însă, că s-au şi semnat contractele între CNADNR şi cele trei firme, procedură programată abia pe data de 8 septembrie, „dacă nu vor exista contestaţii” din partea societăţilor care s-au clasat pe locurile următoare, astfel încât, precizează prefectul, „în eventualitatea depunerii de contestaţii semnarea contractelor se va face după soluţionarea legală a acestora”.

Prefectul Claudiu Pop a ţinut să menţioneze în comunicatul său că firmele care au câştigat licitaţia organizată de CNADNR şi-au asumat un termen de execuţie a lucrărilor de 90 de zile. Ca atare, cel puţin teoretic, dacă între CNADNR şi cele trei firme contractele se vor semna pe data de 9 septembrie, pe data de 9 decembrie lucrările ar trebui să fie finalizate.

Citiţi pe această temă şi articolul: Dezastrul Naţional 76: Drumul Oradea-Deva e plin de gropi, dar fără utilaje şi muncitori