Cele 5 pasaje rutiere care urmează să fie construite anul viitor la ieșirile din Oradea și cele 4 pasaje pietonale care vor fi amenajate peste șoseaua de centură a orașului necesită exproprieri de terenuri pe care le vor face CJ Bihor și Primăria, iar deliberativul județean deja a aprobat acest lucru.

Motivul este o cerere expresă făcută în acest sens de Ministerul Transporturilor, urmând ca administrația județeană și cea municipală să-și recupereze banii ulterior, din fondurile europene cu care vor fi finanțate proiectele.

Pasaj pentru tram-tren

Noii aleși din CJ Bihor au aprobat marți, în unanimitate, indiferent de apartenența politică, încheierea unui acord de parteneriat cu Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în vederea construirii unui pasaj denivelat în capătul cartierului Nufărul, în zona unde șoseaua de centură a Oradiei se intersectează cu linia ferată, în prezent neutilizată, care în trecut ducea spre Băile Felix.

Potrivit vicepreședintelui Mircea Mălan, care în absența președintelui Ilie Bolojan a condus reuniunea de marți, pasajul va fi necesar după realizarea proiectului trenului metropolitan, astfel încât vehiculele de tip tram-tren care vor ieși și vor intra din oraș prin Nufărul să nu se intersecteze cu mașinile pe centură, iar circulația pe șosea să se desfășoare fără nicio întrerupere.

Exproprierile, în sarcina autorităților locale

Tot marți, și tot în unanimitate, consilierii județeni au aprobat încheierea unor acte adiționale la acordurile de parteneriat cu CNAIR pentru construirea a patru pasaje rutiere în Oradea (la ieșirile spre Biharia, pe DN 19, și pe DN 79 spre Nojorid, aici primul pe sub centură și al doilea între centrele comerciale ERA Park Oradea și Oradea Shopping City) și în Oșorhei (pe DN 1, deasupra girației dintre șoseaua națională, centura Oșorhei și drumul comunal spre Fughiu), precum și a patru pasaje pietonale pe centura orașului (la ieșirea din Nufărul spre Sânmartin, în dreptul Arenei Sportive, în zona străzii Apateului și în zona străzii Czaran Gyula).

Concret, prin aprobarea actelor adiționale, aleșii bihorenilor și-au dat acordul pentru ca toate exproprierile necesare acestor obiective de investiții să le facă CJ Bihor și Primăria Oradea, „la solicitarea Ministerului Transporturilor, urmând ca toate cheltuielile să fie recuperate din fondurile europene pentru fiecare proiect”, după cum a explicat BIHOREANULUI vicepreședintele Mircea Mălan.

De asemenea, tot la solicitarea Ministerului Transporturilor, exproprierile vor fi făcute tot de CJ Bihor și pentru o altă investiție, și anume lărgirea de la două la patru benzi a DN 19 de la ieșirea din Oradea până la intrarea în Biharia.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!