Noul ministru al Educației, Daniel David, a afirmat, într-o intervenție la Antena 3, că nu este adeptul introducerii de materii noi în învăţământul preuniversitar, iar educaţia de mediu, educaţia juridică sau cea financiară pot fi învăţate şi în cadrul materiilor clasice, scrie agenția News.ro.
„Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi. Mi se pare o greşeală toată atitudinea din ultimii ani, fiecare vine şi introduce câte o materie: educaţie de mediu, educaţie juridică, educaţie financiară, educaţie pe sustenabilitate. Sigur că toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, fiindcă în momentul ăla tot noi ne plângem că copiii au prea multe ore şi prea multe materii. Cred că de multe ori în materiile clasice şi în ariile pe care le avem putem avea unităţi de învăţare focalizate pe tema asta. Problema că fiecare vrea o materie nouă”, a spus Daniel David, fostul rector al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.
În aceeași emisiune TV, ministrul Educației a fost întrebat cum va face ca elevii să aibă o programă mai puţin încărcată şi să înveţe mai degrabă lucruri folositoare pentru piaţa muncii decât teorie.
„Eu cred că trebuie să înveţe şi teorie, şi cultură, fiindcă asta creează oameni care au sensuri şi semnificaţii în viaţă, sunt mai puţini manipulabili, sunt mai puţin sensibili la teorii conspiraţioniste. Teoria este importantă dacă o faci adecvat, dar este drept că în competenţe pe lângă cunoştinţele astea declarative, teoretice, trebuie să ai o zonă foarte puternică de cunoştinţe procedurale, ce ştii să faci, ce este important în viaţă ce este important pentru un anumit domeniu”, a explicat Daniel David, citat de News.ro.
În același timp, ministrul Educației a avertizat că „problema noastră majoră, după mine, ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit”.
„Metodele de predare nu sunt bune și manualele nu sunt destul de prietenoase. La multe teste internaționale, conținuturile noastre se suprapun foarte bine cu ceea ce itemii evaluează, uneori mai bine ca în Finlanda, şi cu toate astea performanţa noastră este mai slabă. Oare de ce? Fiindcă nu predăm bine acele conţinuturi”, a afirmat cunoscutul psiholog.
Pe de altă parte, Daniel David a declarat că va pune în dezbatere, în această lună, planurile-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline).