Noul Plan Urbanistic General al Oradiei a fost avizat. Consiliul Local şi-a aprobat la limită, cu doar două voturi peste minimum permis de lege, PUG-ul realizat de companiile clujene Planwek şi IHS în parteneriat cu Vitamin Arhitects Timişoara.

Avizul Consiliului Local a fost necesar pentru ca Instituţia Arhitectului Şef să aibă confirmarea că documentul reprezintă strategia municipalităţii cu privire la evoluţia oraşului în anii următori înainte va documentul să fie comunicat ministerelor şi instituţiilor abilitate potrivit Legii 350 din 2011.

UDMR-ul în apărarea lui Avram Iancu

La fel ca la majoritatea dezbaterilor pe marginea PUG-ului, reprezentanţii opoziţiei s-au declarat împotriva demolării unui front de case de pe strada Avram Iancu pentru lărgirea trotuarului.

"Eu unul nu înţeleg această politică: vrem să transformăm strada Unirii în zonă pietonală dar încurajăm circulaţia auto prin lărgirea străzii Avram Iancu", a declarat consilierul Pasztor Sandor în asentimentul colegilor.

În apărarea proiectului Adriana Lipoveanu, directorul adjunct al Instituţiei Arhitectului Şef, a spus că lărgirea străzii este un proiect pe termen lung şi nu va avea efecte în perioada următoare. "Strada este prevăzută la trama actuală. Ceea ce s-a vorbit cu privire la lărgirea străzii este un plan pe termen lung. Asta nu înseamnă că astăzi votăm PUG-ul şi de mâine nu mai dăm pe Avram Iancu autorizaţii pentru lucrări", a spus directoarea.

În final, noul PUG a fost adoptat cu 16 voturi din partea grupului USL, cu doar două peste limita permisă de lege.

Modernizări şi consolidări

Dacă PUG-ul a fost adoptat la limită, în schimb indicatorii tehnico-economici pentru lucrările de modernizare a străzilor Apateului şi Adevărului au fost aprobaţi cu unanimitate.

Modernizarea străzii Apateului pe porţiunea delimitată de intersecţia cu strada Hack Halasi Gyula şi breteaua de legătură a pasajului care va fi costruit de CNADNR peste şoseaua de centură în zona străzii Ciheiului a fost estimată la peste 860.000 lei cu TVA inclus. Lucrările vor dura trei luni şi vor fi corelate cu construcţia de pasajului.

La fel, investiţiile necesare pentru consolidare a străzii Adevărului au fost estimate la peste 760.000 lei cu TVA inclus. Strada este acoperită cu îmbrăcăminte asfaltică având lăţimea variabilă de circa patru metri, cu rigole din borduri şi trotuare pe tronsone izolate.

Datorită instabilităţii terenului din zonă, pe axul străzii a apărut pe un tronson de 290 metri fisuri şi crăpături ale structurii rutiere fapt care impune consolidarea zonei din avalul străzii, îndeosebi în partea dreaptă.