„Sleepcations” sau vacanța de somn este un trend care pare să ia avânt în lume, tot mai multe hoteluri pregătind pachete atrăgătoare pentru musafirii care și-au propus să doarmă cât mai mult în concediu.

Industria globală a turismului de wellness, evaluată anul trecut de agenția Forbes la peste 800 de miliarde de dolari, promovează vacanțele de somn, scrie hotnews.ro.

Resorturi de lux din întreaga lume amenajează camere care îmbie la dormit și pe care încearcă să le vândă turiștilor care simt că au nevoie de odihnă și recuperare în concediu. Trendul a apărut pentru că tot mai mulți oameni suferă de deprivare cronică de somn, ceea ce le provoacă alte probleme de sănătate, inclusiv boli cardiace sau probleme de sănătate mintală.

Turismul de somn se bazează pe camere cu paturi confortabile, fără stimulenți auditivi, adică fără muzică, TV sau alte surse de zgomot, și diverse tehnici de relaxare. De exemplu, un hotel Four Seasons din Hawaii oferă și un masaj de 80 de minute intitulat „vise plăcute” și menit să fie începutul unei nopți de odihnă. În Dallas, un lanț hotelier are draperii care fac în camere întuneric beznă și le oferă turiștilor și băi relaxante ori spray-uri care ar trebui să inducă calmul.

Moda a ajuns și în Europa. „O vacanță de somn înseamnă să fii cazat într-un loc cu pat și așternuturi de calitate, izolat de gălăgie, cu draperii întunecoase și facilități care să stimuleze somnul, precum produse de aromaterapie, ghidaj pentru meditație, ritualuri pentru un somn liniștit și meniuri de mâncare care încurajează relaxarea și somnul bun”, a spus Anna Pierzak, director de spa la hotelul Royal Champagne din Franța.

Unii specialiști în turism se întreabă însă dacă oamenii au nevoie să plătească pentru ceva ce ar putea face și acasă, astfel că sunt sceptici privind succesul turismului pentru somn. În schimb, cred că hotelurile ar putea oferi aceste facilități tuturor turiștilor, cu scopul de a le îmbunătăți vacanțele obișnuite.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!