Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, a declarat marţi că a obţinut un "acord de principiu" de la conducerea Ministerului Apărării Naţionale pentru ca viitoarea şosea de centură Beiuş – Ştei să traverseze un depozit care în prezent aparţine unităţii militare din Beiuş. 

Mai mult, dacă MApN va transfera terenul necesar către CJ Bihor, pe aproximativ 15 hectare din el ar putea fi amenajat şi un parc industrial, a precizat Bolojan.

Pas cu pas

"Ieri am avut o întâlnire la Ministerul Apărării pentru a definitiva variantele de traseu ale viitoarei ocolitoare a municipiului Beiuş, avem un acord de principiu, astfel ca până la sfârşitul acestei luni să putem definitiva variantele", a spus Bolojan într-o conferinţă de presă susţinută marţi, înaintea unei şedinţe extraordinare a Consiliului Judeţean în cadrul căreia a fost adoptată o hotărâre în privinţa unei alte şosele de centură pentru care CJ Bihor şi-a asumat implementarea investiţiei alături de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România, cea a oraşului Aleşd.

În ce priveşte centura Beiuş – Ştei, despre care la finele anului trecut Bolojan informa că este în întârziere faţă de calendarul preconizat pentru "desenarea" variantelor de traseu, întrucât două dintre acestea ar urma să treacă prin terenul unităţii militare din Beiuş, unde a activat regimentul de tancuri Leonard Mociulschi.

Marţi, Bolojan a arătat că, potrivit estimărilor sale, toate cele trei variante de traseu ale centurii Beiuş – Ştei vor putea fi prezentate public la începutul lunii februarie, urmând ca şi pentru acest proiect, la fel ca pentru cel al centurii Aleşd, să aibă loc analize multicriteriale care să indice care este cea mai fezabilă. 

Tot la începutul lunii viitoare, a spus Bolojan, va urma "probabil şi o Hotărâre de Guvern" pentru transferarea terenului de la MApN la CJ Bihor, la fel cum s-a întâmplat în urmă cu mai mulţi ani pentru o parte din terenurile fostului tancodrom din Oradea, pe lângă care în prezent trece şoseaua de centură a Oradiei, pe o parte fiind construit Parcul Industrial II al municipiului, iar pe o alta urmând să fie amenajat un terminal Cargo pentru Aeroportul Oradea.

Şi parc industrial

Pe de altă parte, preşedintele CJ Bihor a afirmat că dacă va fi emisă HG pentru transferarea terenului, "este posibil ca acolo să desfăşurăm şi un parc industrial".

Solicitat de BIHOREANUL să ofere detalii, Bolojan a amintit că pentru zona Beiuş – Ştei una dintre priorităţile pe care le-a enunţat în campania electorală a fost înfiinţarea câte unui parc industrial în fiecare dintre cele două localităţi, care "să aibă acces la drum naţional, drum judeţean, utilităţi".

Şeful CJ a spus că în cursul acestei zile s-a întâlnit cu primarii Beiuşului şi Şteiului şi "am analizat această posibilitate" a înfiinţării parcurilor industriale. "La Ştei lucrurile sunt deja rezolvate, domnul primar s-a ocupat, locaţia există, are şi proiect tehnic şi contract de execuţie", a spus Bolojan, precizând că CJ urmează să cofinanţeze realizarea propriu-zisă a parcului industrial.

În ce priveşte Beiuşul, a continuat el, mai există două posibilităţi pe lângă varianta înfiinţării unui parc industrial la Drăgăneşti, cum propunea fosta administraţie judeţeană, şi anume să fie utilizat pentru înfiinţarea unui parc industrial un teren de 40 hectare pe care Consiliul Local Beiuş îl deţine spre Sânmartin de Beiuş, dar care este "la o distanţă mai mare de oraş", sau folosirea a "minimum 15 hectare" din cele 30 pe care se întinde actualul depozit militar.

"Voi face tot ce ţine de mine ca în această primăvară să avem o locaţie pentru parcul industrial din Beiuş", a spus Bolojan, adăugând că acelaşi obiectiv îl are şi pentru municipiul Marghita, o altă zonă unde "există o mare problemă cu locurile de muncă".