Asistaţii social care nu îşi plătesc la timp impozitele şi taxele locale rămân şi fără venitul minim garantat de lege. Conform unui comunicat al Primăriei, angajaţii Direcţiei Economice au început acţiunea de verificare a debitelor beneficiarilor de prestaţii sociale faţă de bugetul local.

La sfârşitul anului trecut, Guvernul României a modificat prin OUG 124 actele normative care reglementează acordarea drepturilor sociale şi a introdus obligativitatea ca persoanele care beneficiază de acest ajutor să îşi achite taxele şi impozitele locale până la termenul limită. "Persoanele care nu se conformează acestei prevederi impuse de lege riscă suspendarea drepturilor sociale pe o perioadă de 5 luni", se menţionează în comunicat.

Verificările Primăriei vizează persoanele beneficiare de venit minim garantat conform Legii nr. 416/2001 (517 persoane beneficiare), beneficiarilor de alocaţie pentru susţinerea familiei (1889 de familii şi persoane) conform Legii nr. 277/2010 şi mamelor care primesc indemnizaţie pentru creşterea copilului (3128 persoane) în conformitate cu Legea nr. 111/2011.

Serviciul de executare silită din cadrul Direcţiei Economice urmează să verifice persoanele şi familiile care au datorii la bugetul local. Primăria un apel la cei care sunt restanţieri să achite obligaţiile restante faţă de bugetul local până la data de 31 ianuarie 2012.