Contribuabilii care vor să îşi plătească impozitele pe proprietate ar face bine să apeleze la oficiile CEC, filialele bancare sau plata cu cardul. Ghişeele de plată din Primărie sunt asaltate de orădenii care îşi completează documentaţia pentru obţinerea ajutorului de încălzire.

Luni, în jurul orei 12, zeci de solicitanţi aşteptau la coadă în faţa fiecărui ghişeu din "piramidă" pentru a plăti taxa de doi lei necesară la eliberarea adeverinţei din Registrul agricol cu privire la terenurile deţinute.

"Deşi eliberarea documentelor se face încă din 23 octombrie, orădenii au început să vină în număr mare abia de astăzi. Pentru a evita situaţiile neplăcute ne-am organizat astfel încât celelalte taxe reprezentând impozite, autorizări, certificate sau autorizări se încasează la exclusiv la ghişeul 14", a declarat Mariana Crăciun, şeful Serviciului Relaţii cu Publicul din cadrul Primăriei.

Crăciun a mai spus că pentru a nu pune orădenii pe drumuri, odată achitată taxa pentru adeverinţă, de colectarea datelor şi comunicarea lor către ASCO se vor ocupa angajaţii municipalităţii.

"Ca să nu îi punem pe orădeni să facă trei drumuri ca să plătească taxa, să înregistreze cererea şi apoi să vină după adeverinţă, solicitantul îşi plăteşte taxa şi anexează copie după chitanţă la dosar iar de eliberarea adeverinţei şi comunicarea ei către ASCO pentru a fi anexată la dosar ne vom ocupa noi", a spus şeful Serviciului Relaţii cu Publicul.

Având în vedere că termenul limită de depunere a dosarelor de încălzire este data de 20 noiembrie, reprezentanţii municipalităţii se aşteaptă ca în perioada următoare numărul orădenilor care vor forma cozi la ghişeele Primăriei să crească.

"Până vinerea trecută au făcut demersuri pentru eliberarea adeverinţei 3.500 de orădeni. Potrivit estimărilor, numărul solicitanţilor va fi undeva la 25.000 de persoane aşa că ne aşteptăm ca în zilele următoare numărul celor care vin la ghişee să crească", a declarat Crăciun.

Completarea dosarului pentru ajutor de încălzire este o muncă anevoioasă pentru că acesta conţine un vraf întreg de documente cu privire la veniturile realizate. Dintre acestea cele mai importante sunt cele privind adeverinţa de la Registrul Agricol care se obţine de la Primărie şi adeverinţa de venituri impozabile eliberată de Direcţia Generală a Finanţelor Publice.