Deşi varianta tipărită a săptămânalului "Împreună business" a ajuns deja la al şaptelea număr, iar cea online funcţionează de o lună, publicaţia editată de Federaţia Patronilor Bihor (FPB) şi Camera de Comerţ şi Industrie din Debreţin va fi lansată oficial marţea aceasta, întrucât "până acum doar ne-am făcut mâna", după cum s-a exprimat preşedintele FPB Ioan Lucian.

La o "lansare mică" au fost invitaţi luni jurnaliştii orădeni, ocazie cu care Lucian a explicat că scopul publicaţiei este mediatizarea activităţilor economice din Bihor şi Hajdu Bihar într-un registru exclusiv pozitiv. "Dacă există economie, asta se datorează numai şi numai oamenilor de afaceri, cu bunele şi cu minusurile lor, iar noi am vrut să arătăm cu ce se ocupă aceşti oameni şi care este aportul lor pozitiv. Ştim că de cele rele se ocupă restul presei din Oradea, cum e şi normal, dar în publicaţiile noastre nu veţi întâlni decât aspecte pozitive, pentru că acestea trebuie încurajate şi pot fi un model şi pentru alţi întreprinzători", a motivat Ioan Lucian.

Preşedintele FPB a spus că editarea publicaţiei a fost o iniţiativă a organizaţiei patronale pe care o conduce, care a depus un proiect pentru finanţarea cu fonduri europene în cadrul programului de cooperare transfrontalieră România-Ungaria 2007-2013. Proiectul a fost aprobat şi a primit de la Fondul European de Dezvoltare Regională un total de 324.838 euro, bani din care se va asigura editarea tipărită şi digitală a "Împreună business" până în 2011.

Lucian a afirmat, însă, că va continua proiectul şi după încheierea programului, tocmai pentru a sprijini cooperarea pe termen lung între oamenii de afaceri din Bihor şi Hajdu Bihar. "Până nu demult, săgeata care dădea direcţia colaborării dintre noi venea dinspre Debreţin, dar vrem ca de acum să fie bidirecţională", a spus Lucian, arătând că migrarea marilor companii din Hajdu Bihar spre vestul Ungariei a lăsat în estul acestei ţări un gol ce poate fi acoperit de întreprinzătorii din Bihor.

În varianta tipărită, "Împreună Business" are 16 pagini, opt în limba română şi alte opt în limba maghiară. Articolele sunt scrise de o redacţie de la Oradea (în care activează ziarişti cu vechime, dar şi începători), şi respectiv de una de la Debreţin, urmând să se asigure o proporţie egală între temele economice şi relatările propuse de aceste redacţii.

Săptămânalul "Împreună Business" este tipărit la Oradea, jumătate din totalul paginilor fiind color, în 4.000 de exemplare, din care 2.000 sunt distribuite firmelor din Bihor, gratuit, de către o companie specializată.

Conţinutul editorial nu va cuprinde decât teme economice, fără politică, administraţie, sport, mare sau mică publicitate.