Doar 15 minute le-au fost necesare miercuri consilierilor judeţeni ca să aprobe proiectele supuse dezbaterii de către conducerea CJ Bihor.

Reduceri de cheltuieli

Aleşii bihorenilor au decis rectificarea bugetului judeţului pe anul în curs, în sensul creşterii cu 1,973 milioane lei a veniturilor din încasarea sumelor defalcate din TVA pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate (suma provenind din economiile realizate în bugetele unităţilor administrativ-teritoriale ca urmare a modificării legislaţiei privind derularea programului lapte-corn-fructe), dar şi scăderea unor cheltuieli cu achiziţia de bunuri şi servicii.

Diminuarea cheltuielilor la acest capitol se va face cu peste 500.000 lei, prin scăderea achiziţiilor de carburanţi şi piese de schimb, prin reducerea cheltuielilor cu iluminatul şi cu expediţiile poştale, prin scăderea volumului de achiziţii de publicaţii, reparaţii şi servicii de consultanţă.

Exerciţiu bugetar aprobat

Tot expeditiv, consilierii judeţeni au votat şi aprobarea contului de încheiere a exerciţiului bugetar pe primele trei trimestre ale anului, document din care iniţiaţii au putut observa că deşi au fost estimate venituri de 194,719 milioane lei în primele nouă luni ale anului, au fost realizate în această perioadă venituri mai mici în raport cu prognoza, de 193,499 milioane lei.

În această perioadă, veniturile proprii ale judeţului au fost de 66,777 milioane lei, sumele defalcate din TVA s-au ridicat la 65,404 milioane lei, subvenţiile de la bugetul de stat au fost în sumă de 58,927 milioane lei, iar sumele primite de la UE aferent unor proiecte cu fonduri europene au fost de 3,601 milioane lei.

Posturi libere, angajări incerte

Membrii CJ au aprobat miercuri, tot în unanimitate, şi planul de ocupare a funcţiilor publice din aparatul de specialitate şi din câteva instituţii subordonate Consiliului Judeţean, prin promovare, recrutare, înfiinţare şi reorganizare.

Astfel, planul prevede că în cadrul CJ, care are 122 de funcţii în organigramă, însă ocupate sunt doar 105, din cele 17 funcţii vacante vor fi ocupate prin recrutare 11 funcţii în condiţiile în care o va permite legea, care deocamdată, încă din guvernarea Boc, prevede ca angajarea unui salariat în sistemul public să se facă doar după pensionarea altor 7.

La Camera Agricolă, de asemenea, din cele 31 de funcţii prevăzute în organigramă, sunt ocupate doar 27, urmând ca alte 3 funcţii să fie scoase la concurs dacă o va permite legea. Acelaşi lucru a fost aprobat şi în cazul Direcţiei de Evidenţa Persoanei Bihor, unde din 34 de funcţii sunt ocupate 28, şi al Direcţiei pentru Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, unde organigrama are 183 funcţii, din care sunt ocupate doar 164, după ce Guvernul Boc a blocat angajările în sistemul public.

Parcuri industriale în judeţ, cu ajutorul Oradiei

Consilierii judeţeni au votat, de asemenea, tot în unanimitate, proiectul de asociere între judeţ, prin CJ, şi societatea Eurobusiness Parc Oradea, cea care gestionează parcurile industriale ale municipiului, în scopul înfiinţării unor parcuri industriale în câteva oraşe ale judeţului.

Pentru că în luna august au votat înfiinţarea unei societăţi proprii care să se ocupe de acest lucru, dar legea impune ca un Consiliu Judeţean să nu poată fi acţionar unic decât într-o singură societate comercială cu răspundere limitată (iar CJ Bihor este de mai mulţi ani acţionarul unic la Societatea Publică de Pază Bihor, formată pe structura fostului Corp al Gardienilor Publici), în noua hotărâre aleşii bihorenilor au inclus şi o prevedere potrivit căreia se abrogă hotărârea luată în august.

Acesta a fost singurul subiect de pe ordinea de zi a şedinţei de miercuri a CJ care a prilejuit două comentarii. Astfel, după ce liderul grupului de consilieri PDL, Ionel Avrigeanu, a spus că toţi colegii săi vor vota proiectul, dar că în opinia sa Eurobusiness Oradea va face concurenţă parcurilor industriale din restul judeţului, vicepreşedintele Alexandru Kiss i-a înlăturat temerea, atrăgând atenţia că în noua societate Eurobusiness va avea doar 5% din acţiuni, iar CJ restul de 95%, şi că scopul este doar ca judeţul să profite de pe urma experienţei pe care deja o au specialiştii formaţi în cadrul Eurobusiness Oradea.

Noi licenţe de transport

În fine, consilierii judeţeni au mai aprobat miercuri, şi tot în unanimitate, acordarea unor licenţe de transport public de persoane prin curse regulate pentru opt societăţi de profil şi 12 trasee.

Astfel, Mila Trans Petreu a primit licenţa pentru traseul Petreu - Marghita, Copvioflor Beiuş pentru Beiuş - Hidiş, Ovis Tour Nojorid pentru traseele Cheresig - Palota şi Ianoşda - Oradea, Marinova Oradea pentru Sântandrei - Oradea, Sânzador Dobreşti pentru Hidişelu de Sus - Oradea şi Topa de Sus - Oradea, Scorţe Trans Com Burzuc pentru Ineu de Criş - Oradea, Promtrapid Voivozi pentru Ciutelec - Marghita şi Sercomi Ştei (Călugări - Ştei, Hârşeşti - Ştei şi Ştei - Avram Iancu.