În urmă cu 10 ani, Primăria Oradea lansa cu entuziasm un portal de turism, oradea.travel, lăudându-se că site-ul este primul din România cu această terminație, specifică turismului, și că va fi folosit pentru promovarea centrului istoric al orașului.

Construit cu bani europeni, site-ul a fost realizat într-un proiect de aproape 1 milion de lei, dintre care peste 600.000 lei fonduri nerambursabile, bani cu care s-au făcut și pliante, hărți turistice și panouri informative montate prin urbe.

După perioada de „garanție”, adică cei 5 ani de la încheierea proiectului, timp în care Primăria a trebuit să se ocupe de el, a fost însă abandonat. În ultimii ani, portalul oradea.travel n-a mai putut fi accesat, dispărând odată cu el și toate fotografiile și informațiile istorice despre clădirile orașului, anume scrise la vremea proiectului.

Bihorel a descoperit că, recent, site-ul a fost reactivat, dar nu de Primărie, ci de o firmă din străinătate, care și-a însușit domeniul și i-a speculat potențialul, căutând să atragă vizitatori și bani din reclame.

Atât doar că site-ul este plin de informații aiurea, cum ar fi că Oradea are „Muzeul Pământului Criș”, că Biserica cu Lună este o „catedrală greco-ortodoxă” ori că orașul are un restaurant faimos denumit „Hanu cu Tei”, de fapt inexistent în urbe, dar și „metrou ușor”.

Nici fotografiile care ilustrează aquaparkul, aeroportul sau stadionul Iuliu Bodola n-au nicio legătură cu realitatea, fiind furate probabil de pe internet. Bine că nu ne-au încălțat și cu un turn Eiffel, să ne facem de mirul lumii...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!