Oradea intră pe hărţile turistice. Pentru început, doar pe internet. Municipalitatea a lansat miercuri primul portal de turism din România cu terminaţia .travel. "Portalul oradea.travel are ca scop promovarea turistică a oraşului. Oradea este singurul municipiu din ţară care deţine un astfel de domeniu", a declarat viceprimarul Mircea Mălan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Site-ul a fost finanţat prin proiectul "Pachet complex de promovare a turismului cultural: Centrul istoric Oradea - Arhitectură, cultură, legendă" în valoare totală de 973.555 lei, din care 631.600 lei finanţare europeană, 96.600 lei alocări de la bugetul central, iar diferenţa fiind acoperită de la bugetul local. Realizarea portalului a costat 50.400 lei.

"Accent pe latura spirituală..."

Obiectivul central al proiectului îl constituie îmbunătăţirea imaginii de ţară în scopul promovării României în străinătate cu obiectivul specific de creştere a atractivităţii municipiului Oradea pentru turism şi afaceri.

"În următorii doi ani, Oradea va avea la dispoziţie o infrastructură pe care se poate clădi în domeniul turismului. Vom avea Piaţa Unirii reabilitată, lucrările din Cetate finalizate, aquapark-ul Nimphaea, să sperăm, Grădina Ciuperca, podul şi piaţa Ferdinand reabilitate. Vom avea o infrastructură pentru dezvoltarea culturală şi artistică, iar Oradea va trebui să pună accent pe latura spirituală", a spus Mălan.

Potrivit viceprimarului, în perioada următoare, reprezentanţii municipalităţii se vor concentra pe cristalizarea unei strategii culturale, artistice, sportive şi turistice care să aducă un număr cât mai mare de turişti în oraş.

Fotografii, panorame, videoclip...

Portalul lansat miercuri are ca scop creşterea vizibilităţii oraşului, astfel încât vizitatorii paginii de internet să devină ulterior vizitatori ai oraşului. În acest sens, pagina de internet a fost tradusă în patru limbi străine printre care ungară, engleză, germană şi italiană.

Site-ul este structurat pe nouă categorii, de la caracterizarea, aşezare geografică şi istoria oraşului, până la informaţii financiar-bancare, muzee şi puncte de informare turistică. Cele peste 80 de obiective turistice prezentate sunt împărţite în trei mari categorii: monumente istorice, arhitectură ecleziastică şi arhitectură laică.

Portalul numără nu mai puţin 9.000 de fotografii, grupate în cinci galerii foto, 30 de panorame vizuale şi un videoclip de prezentare cu o durată de 3 minute, realizat prin montarea şi editarea a peste 30.000 de fotografii.

Prin Oradea la pas...

portal_travel.jpgPiesa de rezistenţă o constituie însă harta cu clădirile oraşului reprezentate în relief într-o tehnică similară stampei care reflectă aspectul istoric al monumentelor.

Pe lângă vizualizarea online a clădirilor monument, vizitatorii au posibilitatea descărcării în format PDF a unui număr de patru trasee turistice: Prin palate în Cetate, Oradea secession, Oradea bisericilor şi Oradea memorabilă.

În plus, pagina de internet mai propune vizitatorilor patru trasee turistice limitrofe: Traseul sănătăţii (Oradea - Băile Felix), Traseul - vin, pescuit, vânătoare (Oradea - Şuşturogi), Traseul donjonului (Oradea - Cheresig) şi Traseul castrum Byhor (Oradea - Biharia).