Orădenii vor putea traversa oraşul pe bicicletă fără să se teamă că vor fi loviţi de maşini. "În urma negocierilor purtate cu Autoritatea de Management de la Budapesta am primit acordul ca suma de 350.000 euro economisită în urma licitaţiei pentru construirea pistei de biciclete Oradea - Berettyoujfalu să fie folosită pentru extinderea pistelor de biciclete din municipiu", a declarat primarul Ilie Bolojan, joi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit edilului, banii vor fi folosiţi pentru finanţarea unei piste de biciclete care să lege strada Sovata de ieşirea din municipiu către Sânmartin, traversând zona străzilor Oneştilor, Calea Aradului, Parcul Padiş şi şoseaua de centură. Lucrările vor trebui finalizate până în aprilie 2014.

"Noua pistă de biciclete va avea o lungime de 5,7 kilometri şi o lăţime de 2 metri. Deja avem câteva porţiuni făcute între străzile Universităţii şi Abatorului şi în zona străzii Făgăraşului de-a lungul cursului pârâului Peţa. Am încercat să realizăm un traseu care, pe cât posibil, să nu se intersecteze cu traficul auto şi să traverseze zone verzi", a spus edilul.

Ilie Bolojan a mai spus că municipalitatea a preluat de la comuna Sânmartin proiectul tehnic privind construirea unei piste de biciclete între municipiu şi staţiunea Băile 1 Mai, sursa de finanţare a acestei lucrări urmând să fie stabilită de comun acord astfel încât lucrările să poată demara cel târziu în 2015.

În ceea ce priveşte pista de biciclete Oradea - Berettyoujfalu, lucrările de amenajare a acesteia pe raza oraşului vor demara pe 9 septembrie. Pista va avea o lungime de 8,9 kilometri şi va fi construită de firma Drumuri Orăşeneşti pentru patru milioane lei.

Legătura ciclistică transfrontalieră va fi construită de-a lungul şoselei E 60 şi avea o lungime de 35 kilometri din care cei 13,8 kilometri de pe teritoriul românesc vor lega vama Borş de podul Ferdinand prin localitatea Sântion.