Prin Alexandru Mudura senior, Oradea şi-a făcut primul mall pe vremea când marile companii de profil nu aveau ochi decât pentru Capitală şi câteva centre urbane importante. Nu-i mai puţin adevărat că era şi greu ca un investitor străin să intre pe piaţa locală câtă vreme filozofia edililor de atunci se limita la "Şi mie ce-mi pică?".
După ce a trecut criza, Oradea a ajuns în situaţia în care a devenit prea mare pentru un singur mall şi prea mică pentru două. Aşa că experimentul infractorului fugar Puiu Popoviciu, de a vinde aici bulendre care nu trebuiau populaţiei Capitalei, dar la preţuri neruşinate, s-a dovedit un fiasco.
Acum în Lotus nu mai poţi circula, iar afară nu mai ai unde parca. Asta pentru că orădenii, chiar dacă nu au un chior în buzunare, se plimbă prin mall fiindcă dă bine la statutul social. Un calcul simplu arată că Lotusul strânge în trei zile tot atâţia vizitatori cât Muzeul Ţării Crişurilor într-un an întreg.
Ei bine, iată că fostul OSC - Oradea Shopping City, cunoscut de unii şi ca Tiago - a fost cumpărat de Mudura junior, actualul patron al Lotusului, pentru 8 milioane euro. Merită să dai banii ăştia şi dacă-l ţii închis câţiva ani, pentru că oricum clienţii tot la tine vin. Prin această achiziţie, practic dispare concurenţa în comerţul orădean, cu toate consecinţele de rigoare.
Mai mult decât atât, la viteza cu care Mudura junior îşi pune în practică investiţiile planificate - vezi hotelul de lângă Aquapark sau localul de la Budi Bar - sunt mici şanse ca locuitorii urbei să-şi schimbe prea curând locul de promenadă, de la Lotus la OSC.