1982. Până la Sinteza
Inaugurată în 1906, reţeaua locală de tramvaie a trecut prin mai multe schimbări, prin diverse extinderi şi restrângeri. În perioada postbelică, una dintre cele mai bune perioade a fost între 1981-1984. În 1980, linia de tramvai 1 care lega centrul oraşului de cartierul Rogerius se oprea în faţa spitalului de copii, bucla de întoarcere fiind în faţa pieţei agroalimentare.
Dezvoltarea platformei industriale de pe Şoseaua Borşului şi apariţia de noi apartamente în cartier a reclamat creşterea capacităţii de transport şi extinderea liniei. Astfel, în 1981 a fost dată în uz linia dublă de pe strada Transilvaniei, până lângă pasarela de cale ferată din capătul bulevardului Dacia, în lungime de 1,2 kilometri.
Un an mai târziu, pe 12 aprilie 1982, era deschisă linia dublă de la podul CFR până lângă întreprinderea Sinteza, în lungime de 2,5 km, astfel încheindu-se legătura între zona industrială şi cele mai mari cartiere de blocuri – Rogerius şi Nufărul, via centru.
Extinderea a venit cu mărirea puterii electrice a reţelei, fiind montate două substaţii de redresare, una în Rogerius, alta în Salca. Noua linie, foarte solicitată, era deservită cu tramvaie de mare capacitate, tip Electroputere şi Timiş cu remorcă.
2021. Cu tramvaiul la Universitate
Extinderea din 1981-1982 a fost una dintre cele mai mari făcute vreodată. După acel moment, în 1983-1984 a mai fost construită linia de pe bulevardul Decebal, din Calea Aradului până lângă fostul cimitir Olosig în lungime de 2 kilometri, alte extinderi nemaiavând loc din 1984 şi până în 2020.
Extinderea liniilor de tramvai a fost reluată după anul 2017, când au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru traseul ce porneşte din Calea Aradului şi merge pe malul Peţei, până în depou, în total 3,8 km cale dublă.
În valoare de 12,3 milioane euro, lucrarea finanţată în parte din fonduri europene a intrat în şantier în martie 2019, iar în august 2021 s-au făcut primele probe.
Linia, folosită încă în toamna lui 2021 doar pentru intrarea şi ieşirea tramvaielor din depou, deserveşte Calea Aradului la ieşirea din oraş, zona comercială din vecinătate, Universitatea, precum şi noul cartier de blocuri din strada Ceyrat, având şapte staţii. Noua linie ar urma să ocolească şi depoul şi să fie racordată la intersecţia tip deltă (bifurcată) existentă în strada Nufărului.
Lucrarea este prevăzută cu sisteme de undă verde, cu semafoare cu senzori de prezenţă în intersecţii şi suprafeţe înierbate între şine.