1972. Lărgiri şi mutări

Acum 50 de ani, când erau mult mai puţine maşini, reţeaua de străzi a Oradiei era totuşi insuficient dezvoltată. Lipseau marile bulevarde, iar artere precum Cantemir - Nufărul erau mici, cu câte o bandă pe sens. În martie 1972, la nivel local s-a constituit o comisie de ingineri şi miliţieni pentru a găsi soluţii de îmbunătăţire a traficului auto, aflat în creştere. O primă măsură a fost reamenajarea intersecţiilor aglomerate, precum cea de pe strada Magheru, lângă Podul Dacia, unde scuarul a fost tăiat pentru o bandă directă către Parcul Traian.

Staţiile de tramvai şi de autobuz din zonă erau propuse pentru mutare, ca să nu genereze "dopuri" în trafic, iar în colţul străzii George Enescu cu Parcul Traian s-a prevăzut lărgirea străzii.

Totodată, pe străzile principale s-a propus interzicerea virajului spre stânga, cu unele excepţii, iar pe cele mici avea să se introducă sensul unic, pe benzile eliberate urmând să se amenajeze locuri de parcare. Pentru creşterea vizibilităţii şoferilor, autorităţile au propus demolarea unor chioşcuri şi clădiri, precum şi modernizarea semnalizării rutiere, prin instalarea de noi semne de circulaţie, unele cu iluminat, şi refacerea marcajelor.

2022. Patru poduri în şapte ani

Creşterea numărului de locuitori şi de vehicule a îngreunat tot mai mult circulaţia auto. Sistematizarea bulevardelor a rezolvat problemele pe moment, însă investiţiile au trebuit să vină din cauza sporirii valorilor de trafic, mai ales după anii 2000.

În anul 2003 a fost inaugurată şoseaua de centură, iniţial pe două benzi, care după zece ani a fost lărgită şi prevăzută cu pasaje longitudinale şi transversale. Pentru mai buna conectare rutieră a cartierelor, în anii 2011-2018 au fost inaugurate patru poduri rutiere peste Crişul Repede, iar în 2015 a fost amenajat un drum expres, paralel cu calea ferată, din strada Făcliei până pe strada Ecaterina Teodoroiu.

În mai multe cartiere au fost realizate străpungeri şi alei de acces, iar în Calea Aradului şi pe bulevardul Cantemir locurile de parcare au fost mutate în spatele blocurilor. Zona Podul Dacia - bulevardul Magheru a rămas problematică, aşa că în anul 2020 aici a fost amenajat un pasaj subteran pe legătura Parcul Traian - Aleea Ştrandului. Un alt pasaj a intrat în execuţie în toamna anului 2021 în faţa Direcţiei Finanţelor Publice, urmând ca sub Piaţa Emanuil Gojdu să fie realizate alte pasaje rutiere pentru fluidizarea traficului spre şi dinspre centrul civic.