Studiile de transport făcute în cadrul proiectului „Planificarea unui sistem de transport cu impact transfrontalier la nivelul polilor urbani Oradea şi Debreţin", finanţat din foduri europene, arată că municipiul atrage navetişti ca un magnet.

Idei pentru viitor

„Măsurătorile făcute în luna februarie arată că nu mai puţin de 7.000 de persoane vin zilnic în Oradea. Pentru ca acest flux de călători să poată fi preluat fără probleme, societatea de transport local va trebui să găsească soluţii de interconectare a mijloacelor de transport şi de prelungire a unor trasee. Multe dintre linii nu traversează oraşul de la un capăt la altul, ci îşi lasă călătorii în zona centrală, ceea ce ar putea fi o problemă", a declarat Ciprian Barna, directorul Zonei Metropolitane Oradea, joi, la conferinţa de încheiere a proiectului.

La eveniment au mai participat, printre alţii, viceprimarul de Oradea, Mircea Mălan, omologul său din Debreţin, Papp Laszlo, coordonatorul proiectului, Szecsy Lugino, reprezentantul Institutului de cercetări în transporturi, şi directorul OTL, Csuzi Istvan.

Studiile de trafic făcute în luna februarie cu ajutorul unor măsurători executate în Oradea şi Debreţin vor sta la baza proiectelor ce urmează să fie depuse de cele două oraşe în următoarea perioadă de programare a fondurilor europene, în vederea obţinerea de finanţări pentru proiecte care vizează fluidizarea circulaţiei.

Evitaţi traficul între orele 16 şi 17!

În ceea ce priveşte traficul orădean, măsurătorile au scos la iveală faptul că punctele de trafic cele mai aglomerate sunt situate în Piaţa Independenţei, pe Podul Dacia şi leagă cartierul Dimitrie Cantemir de Bulevardul Magheru. Numărătorile făcute la începutul anului au înregistrat în aceste puncte un flux de nu mai puţin de 1.000 de maşini pe oră.

„O concluzie surprinzătoare care se poate desprinde din măsurători este că în Oradea ora de vârf este între 16 şi 17, nu dimineaţa la ora 8, aşa cum se întâmplă în alte oraşe din ţară", a declarat Szecsy Lugino.

Pentru fluidizarea traficului în municipiu, realizatorii studiului au propus printre altele îmbunătăţirea semaforizării, reabilitarea podului Ovidiu Densuşianu pe porţiunea în prezent oprită traficului, realizarea drumului rapid de-a lungul străzii Ecaterina Teodoroiu, lărgirea străzii Traian Moşoiu prin eliminarea unui rând de locuri de parcare şi construcţia de pasaje denivelate pe şoseaua de centură.

Implementat de Zona Metropolitană Oradea în parteneriat cu Primăria Debreţin, proiectul transfrontalier în cadrul căruia au fost făcute studiile de trafic din cele două oraşe a avut un buget total de 298.000 euro. Din această sumă finanţarea UE reprezintă 85%, confinanţarea de la stat 10,53%, iar contribuţia partenerilor se ridică la 4,47%.