După ce în campania electorală din 2008 cumpăra zece tramvaie Siemens noi-nouţe la un preţ de 2,7 milioane euro plus TVA bucata, societatea de transport local a ajuns pe fundul sacului. Săptămâna trecută, tot la final de campanie electorală, OTL a cumpărat din Germania patru tramvaie second-hand Tatra model T4D, la un preţ de 15.000 euro bucata.

"Le-am luat la un preţ de 5.000 euro vagonul şi 10.000 euro vagonul motor. La cei 15.000 euro, cât am dat pe garnitură, putem spune că le-am luat la preţ de fier vechi", a declarat directorul OTL, Csuzi Istvan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

În total, achiziţia tramvaielor s-a ridicat însă la 110.000 euro, pentru că preţul tramvaielor a fost dublat de costurile de transport, care s-au ridicat la nu mai puţin de 50.000 euro.

Odată ajunse în depoul OTL, tramvaiele au fost supuse unor lucrări de recondiţionare şi vopsitorie. "Pentru recondiţionarea unei garnituri materialele ne costă cam 200 de lei, iar manopera cam 500 lei", a spus Csuzi. Două dintre garnituri au fost deja vopsite, iar celelalte două urmează să fie recondiţionate până la sfârşitul săptămânii viitoare.

Cele patru garnituri achiziţionate din Germania au o vârstă de circa 20 de ani şi vor înlocui, pe cum se defectează, alte patru garnituri vechi de circa 40 de ani din parcul OTL. Tramvaiele dezafectate vor fi folosite ca piese de schimb.

"Piesele noi sunt prea scumpe. Spre exemplu. un accelerator pentru un tramvai Tatra costă 8.000 euro şi nu merită. Pentru un astfel de tramvai ar fi o prostie să cumperi o piesă foarte modernă, pentru că rişti să te ţină dublu faţă de cât te ţine garnitura", a spus Csuzi Istvan.

Tramvaiele achiziţionate din Germania vor ieşi pe traseu încă din această lună pentru a suplimenta la orele de vârf garniturile aflate în trafic. În prezent parcul auto al OTL numără 75 de autobuze, 63 de tramvaie, din care 43 de garnituri de tip T4D şi 10 tramvaie Siemens.