OTL va relua începând de sâmbătă cursele de autobuz pe ruta Oradea -  Biharkeresztes. Preţul unei călătorii va fi de şapte lei, respectiv 500 forinţi. Linia a fost redeschisă cu ajutorul hypermarket-ului Auchan, care şi-a asumat prin contract subvenţionarea pierderilor înregistrate de OTL pe această linie.

Hypermarket-ul va acoperi lunar diferenţa dintre cheltuielile şi încasările societăţii de transport în limita a 10.000 lei. "Contractul a fost încheiat pe un an, cu posibilitatea prelungirii pe cinci ani", a declarat directorul OTL, Csuzi Istvan, luni, cu ocazia semnării contractului.

La rândul său, directorul Auchan Oradea, Attila Lenart, a declarat că se aşteaptă ca în urma reluării acestei curse numărul cumpărătorilor veniţi din Ungaria să crească. "Conform estimărilor noastre, vom avea în plus, în medie, între 150 şi 250 de cumpărători pe zi", a spus Lenart.

Deschis şi în weekend!

Conducerea hypermarket-ului mizează pe diferenţa TVA-ului la alimente care în Ungaria este de 27%, iar în România de 9% precum şi pe faptul că în ţara vecină marile magazine sunt închise peste weekend, prin lege, pentru a da o şansă de supravieţuire ABC-urilor de cartier.

Acesta este şi motivul pentru care, dacă în cursul săptămânii vor fi trei curse de Biharkeresztes cu plecare din autogara Nufărul la orele 7:45, 15:27 şi 17:45, sâmbăta şi duminica numărul curselor se va dubla la şase, cu pornire de la orele 7:27, 9:45, 13:00, 15:27, 17:45 şi 20:45. Linia nou înfiinţată va avea staţii la autogara Nufărul, Auchan, Decebal, Dacia Zig-Zag, Primăria Borş, Vama Borş, Artand, autogara Biharkeresztes.

Cursele vor reveni la Oradea cu pornire din autogara situată în faţa gării Biharkeresztes la 9:57, 17:37 şi 19:57, după ora Ungariei, în cursul săptămânii, respectiv 9:27, 11:57, 15:12, 17:37, 19:57 şi 22:57 în weekend.

"Unul dintre criteriile pentru care au fost alese orele curselor a fost ca între două curse care trec prin staţia Auchan să existe măcar două ore în care clienţii veniţi din Ungaria să îşi poată face cumpărăturile", a declarat Csuzi Istvan.

La muncă în România...

Directorul OTL a promis că în cazul în care vor exista cereri din partea celor circa 700 de români care locuiesc în Biharkeresztes dar muncesc sau învaţă, în continuare, în Oradea, va înfiinţa curse suplimentare inclusiv la primele ore. "Când am deschis această linie, cursa de la 6 dimineaţă a fost cea mai puţin solicitată. Dacă acum vor veni măcar zece persoane să îşi facă abonament vom reînfiinţa şi această cursă", a spus Csuzi.

Prezent la conferinţa de presă, Barabas Ferencz, primarul de Biharkeresztes, a spus că reluarea curselor constituie o oportunitate pentru locuitorii oraşului situat la 17 kilometri de Oradea să îşi facă cumpărăturile în municipiul de pe malul Crişului Repede dar şi să să îşi găsească locuri de muncă pe platforma industrială de la intrarea în oraş. "Rata şomajul în zona Biharkereszes este de circa 10%, faţă de 3 – 4% cât este în Oradea. Aceşti cetăţeni europeni şi-ar putea găsi locuri de muncă în parcul industrial", a spus Barabas Ferencz.

Primarul ia în calcul inclusiv varianta unei cooperări în domeniul învăţământului, astfel încât tinerii din Biharkeresztes să poată învăţa o meserie la şcoala profesională Eurobusiness pentru a avea şanse suplimentare de angajare.

Înfiinţată în septembrie 2011, linia de Biharkeresztes a fost desfiinţată începând cu ianuarie 2014 ca nerentabilă. Dacă la sfârşitul anului 2011 se înregistrau cam o sută de călători pe zi doi ani mai târziu numărul lor s-a înjumătăţit la nici 50. Asta în condiţiile în care pentru a fi rentabilă linia care leagă Oradea de estul Ungariei ar trebui să aibă circa 2.500 de călători pe lună, ceea ce înseamnă cam 80 de călători pe zi.